ترجمه رسمی مدارک ویزای جستجوی کار آلمان ✔️ (+ هزینه و شرایط دریافت آن) - دارالترجمه رسمی درسا
ترجمه رسمی مدارک ویزای جستجوی کار آلمان

ترجمه رسمی مدارک ویزای جستجوی کار آلمان ✔️ (+ هزینه و شرایط دریافت آن)

یکی از راه‌های ورود به کشور آلمان، مهاجرت قانونی از طریق ویزا خواهد بود. متولی اصلی صدور ویزای آلمان، سفارت آلمان بوده و افرادی که قصد ورود به این کشور اروپایی را دارند می‌توانند بنا به برخی شرایط اقدام به اخذ ویزای آلمان نموده و خواهند توانست در این کشور حضور داشته باشند. زمانی که اقدام به مهاجرت تصمیم قطعی شما باشد روش‌های مختلف آن نیز به‌سرعت بررسی می‌گردد. شما می‌توانید برای مهاجرت و یا اجازه ورود به کشور آلمان یکی از انواع ویزای این کشور را دریافت کنید.

ویزای نوع D آلمان به‌عنوان یکی از ویزاهای طولانی‌مدت به‌حساب می‌آید. ویزای جستجوی کار آلمان از نوع ویزای D می‌باشد که حداقل 6 ماه اعتبار قانونی خواهد داشت و افراد بایستی در این مدت‌زمانی برای یافتن کار مناسب در کشور آلمان اقدامات لازم را انجام دهند. لازم به ذکر است با قوانین جدید ویزای جستجوی کار اقدامات مهاجرتی برای ایرانیان تا حدودی ساده‌شده لذا درصورتی‌که نیاز به دریافت راهنمایی بیشتری در خصوص چگونگی دریافت ویزای جستجوی کار و یا حتی نحوه ترجمه رسمی مدارک ویزای جستجوی کار آلمان دارید با ما همراه باشید.

ویزای جستجوی کار آلمان چیست؟

یکی از ویزاهایی که در سال 2012 از طریق سفارت کشور آلمان ارائه گردید ویزای جستجوی کار آلمان بود. ازآنجایی‌که کشور آلمان به‌عنوان یکی از برترین قطب اقتصادی در اتحادیه اروپا است هدف اصلی این ویزا جذب افراد متخصص در کار و همچنین تحصیل‌کرده بوده که از این طریق می‌توان اقامت کشور آلمان به متقاضیان واجد شرایط اعطا شود.

مدت‌زمان ویزای جستجوی کار آلمان یا همان ویزای جاب سیکر آلمان حدوداً 6 ماه است. به این معنی که افراد بایستی در این مدت‌زمان قانونی در کشور آلمان کار موردنظر را پیدا کنند زیرا در غیر این صورت این ویزا قابلیت تمدید ندارد.

از طرفی درگذشته تنها افرادی که مدرک تحصیلی و دانشگاهی معتبر داشتند می‌توانستند از شرایط داشتن ویزای جاب سیکر آلمان برخوردار باشند اما امروزه طبق قوانین جدید کشور آلمان حتی کسانی که مدارک فنی و حرفه‌ای نیز دارند می‌توانند برای درخواست ویزای جستجوی کار آلمان اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز ویزای جاب سیکر آلمان

مدارک مورد نیاز ویزای جاب سیکر آلمان

شرایط اولیه ویزای جستجوی کار آلمان چیست؟

در حالت کلی اگر متقاضیان محترم دارای شرایط اولیه زیر باشند می‌توانند برای دریافت ویزای جاب سیکر اقدام نمایید.

  • داشتن حداقل 5 سال سابقه کار
  • داشتن مهارت کافی
  • رسیدن به سن قانونی یعنی 18 سال
  • ارائه مدارک مبتنی بر اثبات تمکن مالی
  • ارائه مدارک پزشکی و بیمه مسافرتی (اثبات داشتن بیمه و خدمات پزشکی در طول اقامت‌)

ترجمه رسمی مدارک مورد نیاز ویزای جاب سیکر آلمان

همان‌طور که می‌دانید برای درخواست ویزای جستجوی کار آلمان بایستی ابتدا علاوه برداشتن شرایط اولیه برخی مدارک خود را کامل کرده و پس از ترجمه رسمی در اختیار سفارت آلمان قرار دهید. دقت بفرمایید مدارک شما بایستی طبق چک‌لیست سفارت باشد زیرا در غیر این صورت ریجکت می‌گردد.

  • پاسپورت معتبر حداقل برای 10 سال اخیر و دارای 12 ماه اعتبار اضافه به همراه کپی صفحات
  • ارائه مدارک درمانی و حتی بیمه
  • ترجمه رسمی مدارک ویزای جستجوی کار آلمان ازجمله ترجمه شناسنامه و یا ترجمه سند ازدواج
  • 3 قطعه عکس باکیفیت
  • داشتن انگیزه نامه مناسب برای هدف از سفر
  • دارا بودن مدارک تحصیلی و دانشگاهی معتبر
  • داشتن رزومه دقیق
  • ارائه آدرس و محل اقامت متقاضی
  • اثبات مدارک مالی ازجمله تمکن مالی و هزینه‌های زندگی
  • ارائه صورت‌حساب بانکی

چگونگی درخواست ویزای جاب سیکر آلمان در سال 2023

و اما مهم‌ترین اقدام برای درخواست ویزای جستجوی کار آلمان نحوه انجام درست این کار خواهد بود. توصیه می‌شود قبل از هر اقدام حتماً از وجود کار موردنظر با شرایط خود در کشور آلمان اطمینان حاصل نمایید برای این کار می‌توانید به سایت‌های اینترنتی کاریابی در آلمان مراجعه کرده و شرایط موردنیاز را مطالعه نمایید. برای انجام درخواست ویزای جاب سیکر آلمان بایستی برخی موارد زیر را انجام دهید.

پر کردن فرم قانونی درخواست ویزای جستجوی کار آلمان

لازم به ذکر است اولین اقدام رسمی برای درخواست این ویزا این است که به سایت اینترنتی سفارت کشور آلمان مراجعه کرده و فرم درخواست ویزا را مطابق با راهنماهای ارائه‌شده به‌صورت آنلاین دریافت نمایید. لازم به ذکر است پس از پر کردن فرم ویزا حتماً آن را امضا نمایید.

گرفتن وقت مصاحبه در سفارت آلمان

دومین مرحله برای درخواست ویزای آلمان گرفتن وقت مصاحبه خواهد بود. لازم به ذکر است این مرحله چون فرآیند اداری دارد نمی‌شود زمان دقیقی را برای آن تعریف کرد. لازم به ذکر است گرفتن وقت مصاحبه معمولاً برای ویزاهای بلندمدت حدوداً 3 ماه طول می‌کشد البته راهکارهای دیگری نیز هستند که برخی سایت های مهاجرتی این زمان را برای شما کوتاه می‌کنند.

جمع‌آوری مدارک ویزای سفارت آلمان

جمع‌آوری مدارک برای ویزای آلمان کاری بسیار مهم است لذا در جمع‌کردن این مدارک دقت فرمایید؛ زیرا حتی پس از ترجمه مدارک به آلمانی توسط دارالترجمه آلمانی اگر مدارک شما ناقص باشد افسر پرونده ترتیب اثر نخواهد داد.

تعیین وقت ملاقات و پرداخت هزینه ویزای جاب سیکر

آخرین مرحله برای دریافت این ویزا حضور به‌موقع در مدت‌زمان تعیین‌شده برای مصاحبه و از همه مهم‌تر پرداخت هزینه ویزای جاب سیکر آلمان خواهد بود. معمولاً هزینه دریافت این ویزا حدوداً 75 دلار خواهد بود.

ورود به کشور آلمان از طریق ویزای جستجوی کار

همان‌طور که به‌صورت خلاصه در ابتدای این مطلب ذکر شد حتماً سعی کنید حتی قبل از اخذ ویزای جستجوی کار شغل موردنظر خود را از قبل پیدا کنید؛ زیرا این ویزا برای کار نیست بلکه برای پیدا کردن کار است و شما بایستی برای اقامت بیشتر از 6 ماه حتماً پس از پیدا کردن شغل آن را به ویزای اشتغال به کار یا همان Employment Residence Permit تبدیل کنید.

بنابراین پس از اخذ ویزای جستجوی کار شما بایستی برای اخذ اقامت از طریق کار اقدام نمایید که به دو روش قابل انجام است:

  • اخذ بلوکارت آلمان
  • اخذ ویزای کاری آلمان

منظور از اخذ ویزای بلوکارت آلمان چیست؟

اگر به‌عنوان یک متخصص دارای مدرک تحصیلی معتبری هستید و شرایط کار را در آلمان پیداکرده‌اید شما می‌توانید با مجوز بلوکارت آلمان به مدت 4 سال مداوم در کشور آلمان زندگی کنید. البته برای دریافت بلوکارت آلمان علاوه بر دارا بودن شرایط لازم از مهارت بایستی حقوق شما نیز طبق یک رتبه‌بندی موردقبول باشد.

یکی از محسنات داشتن بلوکارت آلمان دریافت مجوز اقامت دائم در آلمان برای خود و اعضای درجه 1 خواهد بود. لذا درصورتی‌که دارای همسر و یا فرزند می‌باشید می‌توانید این اقامت را نیز دریافت کنید.

منظور از اخذ ویزای کار آلمان چیست؟

دریافت ویزای کاری آلمان در شرایطی صورت می‌گیرد که فرد متقاضی از قبل شغل موردنظر خود را در آلمان پیداکرده و یا خود به‌عنوان کارفرما مشغول به کار خواهد شد. افرادی که ویزای کار آلمان را دریافت کرده‌اند می‌توانند پس از 5 سال اقدام به دریافت اقامت دائم نمایند.

نوشتهٔ پیشین
فرم زن دارالترجمه کیست و چه وظایفی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
لیست کاملی از بهترین دارالترجمه های رسمی در تهران

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست