لگالایز مدارک برای سفارت آلمان (لگال مدارک چیست) - دارالترجمه رسمی درسا
لگالایز مدارک برای سفارت آلمان

لگالایز مدارک برای سفارت آلمان (لگال مدارک چیست)

اگر می‌خواهید بدانید که معنی لگالایز مدارک چیست و چرا بایستی مدارک خود را لگال کنیم ما در این مقاله به شما این مورد را توضیح می‌دهیم؛ اما در حالت کلی کسانی به دنبال لگال سازی مدارک برای ارائه به سفارت می‌باشند که به طریقی به دنبال مهاجرت به کشور ثالث باشند. برای مثال کشور آلمان که امروزه به‌عنوان انتخاب اول ایرانیان برای مهاجرت به اروپا است بیشترین درخواست را برای لگال مدارک از طریق سفارت خواهد داشت.

آلمان به‌عنوان یک کشور فرصت‌ها در قلب اروپا است که هرساله پذیرای صدها مهاجر قانونی و غیراروپایی است که از طریق سفارت آلمان درخواست‌های خود را ارسال می‌کنند. همان‌طور که متوجه شدید لازمه ورود به کشور آلمان اخذ ویزای آلمان بوده که ابتدا بایستی برای گرفتن ویزا مدارک شما نیز توسط یک دارالترجمه رسمی ترجمه شود. پس از ترجمه مدارک، شما می‌توانید روند لگالایز مدارک را انجام دهید. جهت آشنایی با این فرآیند در ادامه با این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی درسا با ما همراه باشید.

لگالایز مدارک چیست؟

نام دیگر لگالایز مدارک همان لگالیزیشن یا (Legalization) می‌باشد که در معنای لغوی همان قانونی کردن و تأیید مدارک خواهد بود. زمانی که مدارک و اسناد تأیید و تصدیق می‌شوند و به‌نوعی اعتبار قانونی پیدا می‌کنند در کشور ثالث نیز مورد اعتبار قرار می‌گیرند. فرآیند لگالایز مدارک نشان می‌دهد که اسناد به‌صورت قانونی توسط یک نهاد رسمی صادرشده است. مدارکی که لگال سازی می‌گردند تأییدکننده محتوای اسناد ازلحاظ درست و غلط بودن آن نخواهند بود بلکه لگال سازی مدارک به معنی تأیید امضا و مهر مدارک می‌باشند.

نکته: اولین قدم برای لگال سازی مدارک سفارت آلمان ترجمه رسمی در دارالترجمه رسمی آلمانی می‌باشد که این خدمات توسط دفتر ترجمه درسا و مترجم رسمی آلمانی در کمترین زمان ممکن انجام می‌گردد.

لگالایز مدارک سفارت آلمان

انجام خدمات لگالایز مدارک سفارت آلمان توسط دارالترجمه درسا

چرا نیاز به لگالایز مدارک سفارت آلمان داریم؟

زمانی که کشور مقصد قصد بررسی مدارک شما را جهت ورود به کشور خود دارد بایستی از یک فیلتر قانونی خاصی مدارک شما را بررسی کند. اسناد و مدارکی که نیاز به لگال شدن دارند معمولاً پس از ترجمه رسمی توسط مترجم قسم‌خورده توسط نهاد دادگستری و وزارت امور خارجه تأیید می‌شوند و سپس به سفارت برای تأیید و تصدیق ارسال می‌شوند. هر زمان مدارکی که به تأیید سفارت آلمان برسند متقاضیان می‌توانند در کشور آلمان از امتیازات قانونی و اعتباری مدارک خود استفاده کرده و به‌نوعی به اهداف خود دست پیدا کنند.

چه مدارک و اسنادی می‌توانند لگالایز شوند؟

برای اینکه بدانیم کدام اسناد و مدارک لگال می‌شوند؟ در ادامه به معرفی برخی از این مدارک خواهیم پرداخت که شامل موارد زیر است:

  • هر اسناد معتبری که توسط نهاد دولتی و یا حتی شهرداری صادر گردد.
  • اسنادی که توسط دادگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط صادر می‌گردد.
  • تمامی مدارک معتبر اداری
  • رونوشت‌های محضری در دفاتر اسناد رسمی
  • مدارکی که ثابت‌کننده روابط خانوادگی می‌باشد.
  • سند ازدواج، سند طلاق و یا حتی فوت
  • مدارک و اسناد مربوط به شرکت‌ها
  • مدارک تحصیلی و یا گواهی‌های شغلی و درسی
  • گواهی عدم سوءپیشینه و تمامی مدارک هویتی

لازم به ذکر است تمامی مدارک ذکرشده در بالا بایستی کاملاً خوانا و واضح باشند و به‌هیچ‌عنوان دچار خط‌خوردگی و یا پارگی نباشند. از طرفی اگر مدارک شما دارای چندین برگه می‌باشد بایستی به یکدیگر ضمیمه شوند.

مراحل انجام لگالایز کردن مدارک برای ارائه به سفارت آلمان

حال به‌احتمال‌زیاد پس از مطالعه این مطلب در مورد شرایط لگالایز کردن مدارک می‌خواهید بدانید که چگونه مدارک لگال می‌شوند. ما در ادامه 4 مرحله لگال سازی مدارک را برای سفارت آلمان توضیح می‌دهیم.

مرحله اول

مهم‌ترین بخش لگالایز کردن مدارک سفارت آلمان این است که تمامی اسناد خود را توسط مترجم رسمی آلمانی ترجمه کنید. شما می‌توانید این خدمات را به دارالترجمه رسمی درسا بسپارید. ما با در اختیار داشتن مترجم رسمی آلمانی این کار را در زمان کمتری انجام خواهیم داد.

بیشتر بدانید: آشنایی با بهترین دارالترجمه های رسمی در پونک

مرحله دوم

در این مرحله شما بایستی مدارک خود را به تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه برسانید. لازم به ذکر است خود شما هم می‌توانید پس از ترجمه آلمانی مدارکتان این کار را به‌صورت حضوری انجام دهید اما اگر وقت کافی را ندارید این خدمات توسط دفتر ترجمه درسا انجام خواهد شد.

مرحله سوم

برای تأیید و تصدیق یا همان لگالایز کردن مدارک سفارت آلمان بایستی از ویزامتریک که به‌عنوان یک موسسه قانونی مورد تأیید سفارت آلمان می‌باشد اقدام کرده و نوبت بگیرید. برای این کار می‌توانید مطلب مربوط به آشنایی با ویزامتریک را مطالعه کنید.

مرحله چهارم

پس‌ازاینکه اقدام به گرفتن نوبت از ویزامتریک کردید بایستی در زمان رزرو شده به همراه اصل مدارک و ترجمه‌ها و مهرهای تأییدشده به ساختمان اصلی VISAMETRICl مراجعه نمایید. لازم به ذکر است تصدیق هر مدارکی به‌صورت جداگانه انجام خواهد شد.

هزینه انجام لگالایزمدارک سفارت آلمان چه قدر است؟

طبق اطلاعاتی که در سایت معتبر ویزامتریک ارائه‌شده هنگامی‌که برای تصدیق مدارک به ویزامتریک مراجعه می‌کنید بایستی هزینه این لگال سازی را به‌صورت یورو پرداخت نمایید.

  • هزینه خدمات ارائه‌شده در ویزا متریک (کپی برابر اصل کردن مدارک): ۱۱ یورو
  • هزینه تصدیق مدارک در ویزامتریک: ۸ یورو
  • کپی مدارک: برای هر صفحه ۳۰ سنت
  • تصدیق مدارک ترجمه‌شده در سفارت آلمان: ۳۰ یورو
  • تأیید کپی همه مدارک در سفارت: ۲۵ یورو

نکات مهم هنگام انجام فرآیند لگالایز

اگر می‌خواهید برخی مدارک اعم از سند ازدواج را تأیید و تصدیق کنید حتماً بایستی شناسنامه زوجین را ارائه کنید. اگر می‌خواهید فرآیند لگالایز مدارک را با فردی غیر از خود انجام دهد حتماً یک نامه در اختیار او گذاشته که به موسسه مربوطه ارائه کند. این نامه می‌تواند هم به زبان فارسی و هم آلمانی باشد. البته حتماً بایستی کپی گذرنامه شما نیز همراه او باشد. توصیه می‌شود برای تأیید و تصدیق کامل مدارک خود حتماً با کارشناسان دارالترجمه رسمی درسا مشورت کنید تا نکات موردنظر را به شما عزیزان راهنمایی کنند.

نوشتهٔ پیشین
بهترین آزمون های بین المللی زبان اسپانیایی در جهان + سطوح مهارتی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست