بهترین آزمون های بین المللی زبان اسپانیایی در جهان + سطوح مهارتی - دارالترجمه رسمی درسا
بهترین آزمون های بین المللی زبان اسپانیایی در جهان

بهترین آزمون های بین المللی زبان اسپانیایی در جهان + سطوح مهارتی

آزمون های بین المللی زبان اسپانیایی هرکدام به دلایل مختلفی برای کسانی که قصد تسلط و یادگیری زبان اسپانیایی را دارند در جهان برگزار می‌شود. ازآنجایی‌که زبان اسپانیولی به‌عنوان یکی از پر گویش‌ترین زبان‌های جهان به‌حساب می‌آید لذا علاقه‌مندان بسیاری به‌صورت داوطلبانه قصد شرکت در آزمون های بین المللی اسپانیایی داشته و با گرفتن مدارک و گواهی معتبر رزومه خود را تقویت می‌کنند. زبان اسپانیایی یا همان زبان کاستیلی یکی از زبان‌های رومی در جهان است که در بیش از 20 کشور جهان به این زبان صحبت می‌شود. بر طبق آمار سایت معتبر ویکی‌پدیا تعداد گویشوران زبان اسپانیایی در جهان بین حدود 400 تا 500 میلیون نفر بوده و رتبه سوم جهان را بعد از ماندارین و یا حتی انگلیسی به خود اختصاص داده است. ما در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی درسا قصد داریم شما را با انواع آزمون های بین المللی اسپانیایی آشنا کنیم.

آزمون های بین المللی زبان اسپانیایی

آزمون های بین المللی زبان اسپانیایی

معرفی انواع آزمون های زبان اسپانیایی در جهان

همان‌طور که گفتیم اهمیت یادگیری زبان اسپانیایی به حدی است که افراد بسیاری به‌صورت داوطلبانه برای اموری چون تحصیل، مترجمی و یا حتی شغل نیاز به دریافت مدارک معتبر بین المللی زبان اسپانیایی داشته تا بتوانند به اهداف خود برسند. در ادامه 3 نوع آزمون زبان اسپانیایی را به شما معرفی خواهیم کرد لطفاً در ادامه با ما همراه باشید.

آزمون زبان اسپانیایی DELE

یکی از معتبرترین آزمون های اسپانیایی، آزمون DELE خواهد بود. جالب است بدانید برای هم‌وطنان عزیز داخل کشور این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های مهارتی است که در بسیاری از مؤسسات آموزش زبان اسپانیایی برگزار خواهد شد. کلمه DELE مخفف Diplomas de Español como Lengua Extranjera می‌باشد. DELE توسط موسسه معتبر سروانتس (Cervantes) در کشور اسپانیا سازمان‌دهی شده است.
طراحی آزمون DELE توسط یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور اسپانیا به نام دانشگاه سالامانکا انجام خواهد شد. پس‌ازاینکه متقاضیان در این آزمون بین‌المللی قبول شدند مدارک مهارتی آن‌ها توسط وزارت آموزش و فرهنگ کشور اسپانیا تأیید خواهد شد.

سطوح مهارتی آزمون DELE در 6 سطح خواهد بود که شامل موارد زیر است:

  1. سطح A1 و ابتدایی
  2. سطح A2 یا ارتباطی
  3. سطح B1 یا متوسط
  4. سطح B2 یا پیشرفته
  5. سطح C1 یا عملیاتی
  6. سطح C2 یا سطح نهایی

زمان برگزاری آزمون DELE نیز معمولاً در ماه‌های فوریه، آوریل، ماه می، نوامبر و سپتامبر بوده که طبق جداول زیر خواهد بود.

اگر قصد تسلط کافی به زبان اسپانیایی را داشته و یا می‌خواهید به‌عنوان یک مترجم تخصصی اسپانیایی در یک دارالترجمه اسپانیایی مشغول به کار شوید شرکت دریکی از این آزمون‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

تاریخ برگزاریسطح آزمونزمان ثبت‌نام آزمون
February 18بزرگسال: A2January 12, 2022
April 1بزرگسال: A1, A2, B1, B2, C1February 2, 2022
May 20
May 21نوجوان: A1, A2/B1
بزرگسال: A1, A2, B1, B2, C1, C2March 16, 2022
July 1بزرگسال: A2, B1, B2, C1May 4, 2022
September 9بزرگسال: A2July 13, 2022
October 7بزرگسال: A2, B1, B2August 24, 2022
November 18
November 19نوجوان: A1, A2/B1
بزرگسال: A1, A2, B1, B2, C1, C2October 5, 2022
در این جدول معمولا هر سال در ماه های میلادی ذکر شده آزمون DELE برگزار می شود.

آزمون زبان اسپانیایی SIELE

یکی دیگر از آزمون های بین المللی زبان اسپانیایی، آزمون SIELE خواهد بود. این آزمون زیر نظر موسسه سروانتس، مرکز تحصیلات عالیه سالامانکا و دانشگاه خودمختار مکزیک برگزار می‌شود. لازم به ذکر است آزمون معتبر زبان اسپانیایی SIELE به‌صورت الکترونیکی بوده به‌عنوان یک آزمون مهارتی در مکالمه، خواندن، نوشتن و شنیدن شناخته می‌شود. آزمون SIELE معمولاً برای رده سنی بزرگسالان و بالای 16 سال بوده که اعتبار آن بسیار بالا خواهد بود. سطوح مهارتی آزمون SIELE در 5 سطح مختلف برگزار می‌گردد که شامل موارد زیر است:

  1. A1 یا همان سطح اولیه
  2. A2 سطح ارتباطی
  3. B1 متوسط
  4. B2 کاربردی
  5. C1 عملیاتی

زمان دقیق برگزاری آزمون SIELE را می‌توانید در سایت معتبر SIELE.org جستجو کنید که البته شما می‌توانید به انتخاب و سلیقه خود روز و ساعت آن را تعیین کنید.

آزمون زبان اسپانیایی CELU

گواهی زبان کاربردی اسپانیایی CELU به‌عنوان یکی دیگر از آزمون های بین المللی زبان اسپانیایی بوده که توسط متولی این امر یعنی وزارت آموزش‌وپرورش آرژانتین برگزار می‌گردد. آزمون زبان CELU نیز مانند آزمون قبلی به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. این آزمون مناسب برای دانشجویان و همچنین شاغلین خواهد بود. این آزمون زبان اسپانیایی معمولاً دو بار در سال در ماه‌های میلادی ژوئن و نوامبر برگزار می‌گردد و اعتبار سنجی آن توسط مؤسسات معتبر در کشور آرژانتین، چین و حتی ایتالیا انجام‌شده است. سطوح مهارتی CELU در دو سطح متوسط و پیشرفته برگزار خواهد شد.

این آزمون مخفف Certificate of Use of Language in Spanish خواهد بود. لازم به ذکر است با دارا بودن این مدرک بین‌المللی بسیاری از دانشجویان می‌توانند در برقراری ارتباط محیط کاری و علمی در کشورهای اسپانیایی‌زبان از آن بهره ببرند.

سخن پایانی

ما در این مقاله از سایت قصد داشتیم که شما را با چند نمونه از بهترین آزمون‌های زبان اسپانیایی در جهان آشنا کنیم. لازم به ذکر است داشتن هرکدام از این مدارک می‌تواند زمینه‌ساز موفقیت در شغل، پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های اسپانیایی و یا حتی اخذ شهروندی اسپانیا و کشورهای اسپانیایی‌زبان باشد. به همین دلیل شما با گرفتن گواهی‌های مهارت می‌توانید با تسلط بیشتری به اهداف خود دست پیدا کنید.

نوشتهٔ پیشین
بلوکارت آلمان چیست؟ (شرایط دریافت+مزایا+هزینه ها)
نوشتهٔ بعدی
لگالایز مدارک برای سفارت آلمان (لگال مدارک چیست)

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست