ترجمه رسمی مدارک برای انواع ویزای چین - دارالترجمه رسمی درسا
ترجمه مدارک ویزای چین

ترجمه رسمی مدارک برای انواع ویزای چین

کشور چین امروزه به‌عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای آسیایی بوده که به دلیل ظرفیت اقتصادی بسیار بالا و شرایط زندگی ایده آل مقصد بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت به چین را خواهند داشت. ورود به کشور چین به مقاصد مختلف برای ایرانیان از طریق ویزا امکان‌پذیر است لذا اخذ ویزای چین جهت ورود به این کشور لازم و ضروری است. ازآنجایی‌که یکی از مهم‌ترین اقدامات برای صدور انواع ویزای چین ترجمه رسمی مدارک خواهد بود لذا این خدمات در دارالترجمه رسمی چینی ما انجام خواهد شد.

معرفی انواع ویزای چین

معرفی انواع ویزای چین

آشنایی با انواع ویزای چین

در حالت کلی ویزای چین به‌عنوان مجوز قانونی است که برای افراد خارجی توسط دولت چین صادر می‌شود. لذا افرادی که قصد ورود و یا حتی عبور از خاک کشور چین را دارند بایستی طبق قوانین جمهوری خلق چین اقدام به اخذ ویزا از سفارت چین نمایند؛ اما در حالت کلی ورود به کشور چین در شرایط خاص نیاز به اخذ ویزاهای مختلفی دارد که به‌صورت خلاصه آن‌ها را شرح خواهیم داد.

ویزای توریستی چین (ویزای L)

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک گردشگر به‌صورت موقت وارد کشور چین شوید شما نیاز به درخواست ویزای L از سفارت چین خواهید داشت. لازم به ذکر است ویزای توریستی چین به‌صورت یکبار ورود و یا چند بار ورود به مدت‌زمان‌های 30 تا 90 روز برای افراد ارائه می‌شود.

ویزای بازدید از چین (ویزای نوع F)

اگر به‌عنوان یک محقق و یا سخنران به کنفرانسی در چین دعوت‌شده‌اید تا سخنرانی کنید لازم به ذکر است شما می‌توانید از طریق ویزای بازدید غیرتجاری چین این کار را انجام دهید. البته برای امور دیگری چون بازدید علمی نیز این ویزا صادر خواهد شد.

ویزای تجاری چین (ویزای نوع M)

این ویزا صرفاً برای کسانی که قصد مراودات تجاری در چین‌دارند صادر خواهد شد؛ بنابراین اگر قصد تجارت در چین را با مجوز کمتر از 6 ماهه در یک سال معین رادارید این ویزا مناسب شما خواهد بود.

ویزای کاری چین (ویزای نوع Z)

اگر قصد کار کردن و استخدام در کشور چین رادارید و یا می‌خواهید به همراه خانواده خود به چین بروید ویزای کاری چین از نوع Z مناسب شما خواهد بود.

ویزای دانشجویی چین (ویزای نوع X)

اگر به‌عنوان یک دانشجو قصد ادامه تحصیل را دریکی از دانشگاه‌های کشور چین را دارید لازم به ذکر است برای تحصیل شما نیاز به ویزای X خواهید داشت. ویزای دانشجویی X در کشور چین دو نوع می‌باشد که به شرح زیر است:

  • ویزای X1: این نوع ویزا به‌عنوان ویزای دانشجویی بلندمدت بیش از 180 روز خواهد بود.
  • ویزای X2: این نوع ویزای دانشجویی کشور چین نیز کوتاه‌مدت بوده و کمتر از 180 روز اعتبار خواهد داشت.

ویزای خدمه کشور چین (ویزای نوع C)

اگر به‌عنوان یکی از اعضای خدمه کشتی، خدمه هوایی و یا حتی حمل‌ونقل زمینی می‌باشید برای ورود به کشور چین برای شما و اعضای خانواده شما ویزای نوع C صادر خواهد شد.

ویزای روزنامه نگاری کشور چین

این ویزای از نوع J بوده و همان‌طور که از عنوان آن مشخص است هم می‌تواند به‌صورت دائم و هم به‌صورت موقت برای خبرنگاران صادر گردد. ویزای خبرنگاری یا همان روزنامه‌نگاری نیز به دودسته تقسیم‌بندی خواهد شد که به شرح زیر خواهد بود.

  • ویزای J1: این نوع ویزا برای خبرنگارانی صادر می‌شود که حداقل به مدت یک سال به کشور چین اعزام شوند.
  • ویزای نوع J2: نیز برای خبرنگارانی صادر می‌شود که تا مدت‌زمان 30 روز می‌تواند در چین بمانند.

ویزای ترانزیتی کشور چین (ویزای نوع G)

اگر به‌قصد ترانزیت قصد عبور از خاک کشور چین را داشته باشید این نوع ویزا مناسب شما است. البته بسیاری از مسافران و افراد می‌توانند به‌جای ویزای ترانزیتی از ویزای توریستی استفاده کنند تا بتوانند بدون ممنوعیت در ورود به شهرها از مکان‌های دیدنی نیز استفاده کنند.

ویزای اقامتی کشور چین (ویزای نوع D)

اگر به هر دلیلی قصد اقامت دائم در کشور چین را دارید بایستی از طریق این ویزا اقدام کنید. البته درخواست ویزای دائم کشور چین دشوارها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

ویزای شخصی کشور چین (ویزای Q)

اگر یکی از بستگان درجه 1 شما در کشور چین اقامت داشته باشد لذا شما عزیزان می‌توانید برای دیدار با اعضای خانواده اقدام به دریافت ویزای شخصی نمایید. ویزای شخصی کشور چین یا همان ویزای Q به دو بخش تقسیم می‌شوند که به شرح زیر خواهند بود:

  • ویزای Q1: اگر قصد ورود به کشور چین را دارید و می‌خواهید اعضای خانواده خود را در چین ملاقات کنید این نوع ویزا بااعتبار بیش از 180 روز صادر خواهد شد.
  • ویزای Q2: این نوع ویزا نیز برای اعضا خانواده شهروندان چینی صادر می‌گردد که قصد دیدار آن‌ها را خواهند داشت اما اعتبار لازم برای این ویزای کمتر از 180 روز خواهد بود.

ویزای بستگان کشور چین (ویزای نوع S)

اگر قصد دیدار افراد خانواده اعم از فرزند، والدین و یا حتی همسر خود را دارید که در کشور چین اقدام به کار یا تحصیل نموده‌اند بد نیست بدانید این ویزا مناسب شما است. ویزای S کشور چین نیز به دو نوع ویزای تقسیم‌بندی خواهد شد که به شرح زیر خواهد بود:

  • ویزای S1: این نوع ویزای به مدت کمتر از 180 روز صادر می‌گردد و افراد بایستی ظرف 30 روز اقدام به اجازه اقامت نمایند و البته این نوع ویزا یکبار ورود خواهد بود.
  • ویزای S2: این نوع ویزا دارای اعتبار بیش از 180 روز را دارا است البته ویزای نوع S2 می‌تواند چند بار ورود باشد.

ویزای استعدادهای خاص کشور چین (ویزای R چین)

این نوع ویزا نیز برای افراد بااستعداد خاص و نخبه توسط دولت چین صادر می‌گردد. لازم به ذکر است کسانی که دارای استعدادهای برتر می‌باشند می‌توانند خود و یا خانواده آن‌ها ویزای چند بار ورود R را دریافت کنند.

ترجمه انواع مدارک برای ویزای چین

به‌صورت کلی برای اخذ هر نوع ویزا افراد بایستی با توجه به نوع چک لیست مدارکی که افسر پرونده ویزا از شما دریافت می‌کند مدارک هویتی، تحصیلی و یا شغلی خود را در یک دارالترجمه رسمی توسط مترجم چینی ترجمه نمایند. به‌صورت کلی برخی مدارک ذیل برای صدور ویزای چین عمومیت دارد.

  • پاسپورت
  • دو قطعه عکس 6*4 جدید
  • گواهی تمکن مالی حداقل 400 میلیون تومان برای هر نفر به یورو
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • واچر هتل
  • رزرو بلیط هواپیما
  • دعوت‌نامه (در صورت وجود)

 

نوشتهٔ پیشین
راهنمای کامل دریافت تاییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی مدارک
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی شرکت نامه به تمامی زبان ها به همراه تاییدات قانونی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست