راهنمای کامل دریافت تاییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی مدارک - دارالترجمه رسمی درسا
راهنمای کامل دریافت تاییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی مدارک

راهنمای کامل دریافت تاییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی مدارک

اگر به‌عنوان متقاضی اخذ ویزا برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی می‌باشید حتماً می‌دانید که برای ترجمه رسمی مدارک تحصیلی شما و تاییدات قانونی و ارائه به سفارت بایستی ابتدا مدارک شما تأییدیه‌های قانونی را از نهادهای صادرکننده داشته باشد. اگر دریکی از مؤسسات علمی زیر نظر وزارت علوم تحصیل می‌کنید و می‌خواهید مدرک تحصیلی خود را ترجمه رسمی نمایید. حتماً بایستی ابتدا اقدام به دریافت تاییدیه سامانه سجاد کنید.

اگر می‌خواهید مدارک تحصیلی وزارت علوم شما توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شود حتماً بایستی تأییدیه سجاد را دریافت کنید. در این مطلب ما سعی کردیم به‌صورت کاملاً ساده نحوه دریافت کد صحت سامانه سجاد را توضیح دهیم.

گام‌به‌گام با دریافت تأییدیه سامانه سجاد برای ترجمه رسمی

شما در مرحله اول برای دریافت تاییدیه سامانه سجاد خود ابتدا بایستی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله مراحل ذکرشده را طی کرده تا بتوانید اقدام به دریافت کد سامانه سجاد نمایید. برای این منظور ابتدا بایستی وارد سایت سامانه سجاد به آدرس portal.saorg.ir شده و اگر برای اولین بار اقدام به ورود به این سایت نموده‌اید حتماً در ابتدا ثبت‌نام کنید.

صفحه قوانین ثبت نام و تاییدیه سامانه سجاد

صفحه قوانین ثبت نام و تاییدیه سامانه سجاد

نحوه ثبت‌نام در سامانه سجاد برای دریافت کد تأییدیه

شما می‌توانید هم از طریق لینک ثبت‌نام وارد بخش ثبت‌نام سامانه سجاد شده و یا در صفحه اصلی طبق تصویر بالا بر روی دکمه ثبت‌نام کلیک کرده تا وارد صفحه ثبت‌نام شوید. در صفحه ثبت‌نام برخی نکات قبل از ورود به مرحله ثبت‌نام به کاربر نشان داده می‌شود. پس از مطالعه موارد ذکرشده و تأیید قوانین در انتهای صفحه وارد مرحله بعدی شوید.

فرم ثبت نام سامانه سجاد

فرم ثبت نام سامانه سجاد

طبق تصویر بالا شما بایستی ابتدا فرم کامل سایت سامانه سجاد را مطابق با مشخصات دقیق هویتی خود پرکنید. هنگام پر کردن فرم ثبت‌نام به برخی نکات ذکرشده در ذیل دقت کنید.

  1. کد ملی شما بایستی فقط به‌صورت عددی تا 10 رقم وارد شود.
  2. شماره تلفن همراه خود را به همراه صفر وارد نمایید.
  3. از یک پست الکترونیک معتبری استفاده کنید، توجه کنید در ابتدای ایمیل www قرار نمی‌گیرد.
  4. رمز عبور خاصی را انتخاب کرده و دقت کنید تعداد رمز عبور شما بایستی 8 کاراکتر بوده و عددی باشد.

در همین بخش اگر بر روی دکمه تماس و یا پیامک کلیک کنید تلفن همراه شما در سامانه اطلاع‌رسانی سجاد ذخیره‌شده و می‌توانید اطلاعات ارسالی را مشاهده کنید.

ورود به حساب کاربری سامانه سجاد

ورود به حساب کاربری سامانه سجاد

ورود به‌حساب کاربری سامانه سجاد

پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام شما می‌توانید از طریق حساب کاربری شخصی دریافت شده توسط سامانه وارد سایت سجاد شوید. حال می‌توانید با اقدامات ذکرشده که در ادامه خواهیم گفت به‌راحتی تأییدیه تحصیلی در سامانه سجاد را دریافت کنید. برای این منظور در صفحه مقابل طبق تصویر بالا از منوهای بالای سایت بر روی بخش خدمات رفته و نشانگر موس را بر روی اداره کل امور دانشجویان داخل برد و سپس از زیرمجموعه آن بر روی تأیید مدارک تحصیلی دانشگاهی داخل کشور جهت ترجمه رسمی بروید.

مطالعه قوانین ورود به سامانه سجاد برای دریافت کد صحت سجاد

مطالعه قوانین ورود به سامانه سجاد برای دریافت کد صحت سجاد

پس‌ازاین مرحله وارد مرحله مطالعه قوانین رفته آن را تأیید کرده تا به مرحله بعدی بروید. دقت کنید شما سه مرحله را بایستی رد کنید. مرحله اول که همان بخش قوانین است و تأیید آن، مرحله دوم مربوط به مشخصات مقطع تحصیلی و مرحله سوم نیز اطلاعات تکمیلی خواهد بود.

درج مشخصات مقطع تحصیلی در سامانه سجاد

درج مشخصات تحصیلی

درج مشخصات مقطع تحصیلی در سامانه سجاد

طبق تصویر بالا بایستی مشخصات مقطع تحصیلی خود را با دقت در باکس مربوطه وارد نمایید. حال پس از تکمیل موارد بایستی وارد مرحله تکمیل اطلاعات شویم. دقت کنید مرحله تکمیل اطلاعات مقداری زمان‌بر بوده و بایستی به‌دقت پر شود.

فرم درج کشور مقصد و علت ترجمه مدارک

فرم درج کشور مقصد و علت ترجمه مدارک

درج مشخصات تکمیلی در سامانه سجاد

در قدم اول، از کشور مقصد و علت ترجمه مدارک صحبت کنید. در همین صفحه بایستی نام دانشگاه مربوطه که در آن تحصیل‌کرده‌اید و تاریخ دقیق آغاز و پایان تحصیل را در باکس‌های مربوطه وارد نمایید.

فرم مشخصات دانشگاه و تاریخ اخذ مدرک در سامانه سجاد

فرم مشخصات دانشگاه و تاریخ اخذ مدرک در سامانه سجاد

در باکس وضعیت بدهی صندوق رفاه می‌توانید در این مورد توضیح دهید البته دقت کنید نبایستی به صندوق رفاه دانشگاه تان مقروض باشید و بایستی حتماً آن را نیز تسویه کنید. در انتهای صفحه گزینه‌های وجود دارد که نوع مدرک درخواستی را برای کد صحت سجاد بایستی مشخص نمایید و اگر توضیحی اضافه‌دارید می‌توانید در باکس مربوطه در انتهای صفحه آن را وارد نمایید.

بخش آپلود فایل در سامانه سجاد

بخش آپلود فایل در سامانه سجاد

در این صفحه می‌توانید فایل خود را آپلود کرده و همچنین وضعیت تحصیلی خود را مشخص نمایید. منظور اینکه اگر دانش‌آموخته مقاطع بالاتر در حال حاضر هستید این مورد را نیز مشخص نماید. سپس بایستی کد امنیتی نشان داده‌شده را در باکس مربوط وارد کرده و سپس درخواست خود را ثبت نمایید.

درج اطلاعات دانش آموخته مقاطع بالاتر در سامانه سجاد

درج اطلاعات دانش آموخته مقاطع بالاتر در سامانه سجاد

مدت‌زمان دریافت کد تأییدیه تحصیلی سامانه سجاد چه قدر است؟

معمولاً از لحظه درخواست ثبت اطلاعات برای دریافت تاییدیه سامانه سجاد تا لحظه دریافت کد ممکن است حدود 2 هفته طول بکشد به همین خاطر بلافاصله پس از دریافت کد صحت سجاد می‌توانید به دارالترجمه رسمی مراجعه نموده و مدارک خود را ترجمه رسمی نمایید.

کلام آخر

اگر در دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و یا حتی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی تحصیل می‌کنید شما برای ترجمه رسمی مدارک خود حتماً بایستی ابتدا در سامانه سجاد ثبت‌نام کرده و تأییدیه تحصیلی سجاد را دریافت نمایید تا بتوانید مدارک خود را به دارالترجمه رسمی بسپارید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه مدارک ویزای شینگن به همراه هزینه ها
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی مدارک برای انواع ویزای چین

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست