11 نمونه از سخت ترین زبان های جهان کدامند؟ - دارالترجمه رسمی درسا
11 نمونه از سخت ترین زبان های جهان کدامند؟

11 نمونه از سخت ترین زبان های جهان کدامند؟

امروزه عصر فناوری باعث شده مردم سراسر جهان با نژاد و زبان مختلفی با یکدیگر به‌صورت مشترک در ارتباط باشند. اما بااین‌حال برخی موانع زبانی در جهان وجود دارند که باعث خواهد شد مکالمه به زبان‌های مختلف همواره با برخی چالش‌های کوچک و بزرگ پیش رو باشد. بسیاری از افراد در سراسر جهان همواره در تلاش هستند تا برای یادگیری بیشتر و ارتباط مستقیم اقدام به یادگیری زبان‌های خارجه نمایند اما بااین‌وجود یادگیری زبان کار چندان ساده‌ای نبوده و مستلزم تلاش و زمان بیشتری خواهد بود.

جالب است بدانید برخی زبان‌ها در جهان به‌عنوان سخت‌ترین زبان‌ها به‌حساب می‌آیند بنابراین ما در این مطلب برای شما عزیزان 11 نمونه از سخت‌ترین زبان‌های جهان را گردآوری کردیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شویم پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه در ادامه با ما همراه باشید.

زبان رومانی

رومانی زبانی است که توسط مردم کولی صحبت می‌شود. زبان رومانی را نباید با زبان رومی، رومانش و یا رومانیایی اشتباه گرفت. زبان رومانی را در جهان با رومایی، چیپ و یا چنگنی می‌شناسند. ریشه این زبان از زبان‌های هندوآریایی گرفته‌شده که امروزه در بسیاری از کشورهای جهان به‌عنوان زبان اقلیت شناخته خواهد شد. جالب است بدانید مردم کولی را با نام مردم رومایی یا رومنی می‌شناسند که امروزه به‌صورت کوچ‌نشین در تمام قاره اروپا و همچنین خاورمیانه زندگی می‌کنند. در زبان انگلیسی به این اقوام gypsy میگویند.

یادگیری این زبان می‌تواند بسیار دشوار باشد به‌خصوص اینکه چندین گویش دارد و از طرفی این زبان در هر کشوری تحت تأثیر زبان‌های محلی به‌نوعی تغییریافته‌اند. در بیان دیگر یکی از دلایلی که باعث شده در لیست اول از سخت‌ترین زبان‌های جهان قرار بگیرد این است که بیشتر این زبان به‌صورت کاملا شفاهی است تا حالت نوشتاری.

زبان ماندارین

زبان ماندارین

درست است که ماندارین امروزه به‌عنوان یکی از رایج‌ترین زبان‌های جهان به‌حساب می‌آید اما تقریباً می‌شود گفت که به‌عنوان یکی از زبان‌های سخت جهان خواهد بود. این زبان معمولاً به چند دلیل در زمره سخت‌ترین زبان‌ها قرار می‌گیرد. اولاً درک سیستم نوشتاری ماندارین با توجه به الفبای پیچیده آن بسیار دشوار است به‌گونه‌ای که بایستی هزاران کاراکتر را حفظ کنید. از طرفی جالب است بدانید زبان ماندارین دارای گویش‌های مختلفی بوده که تلفظ‌های متفاوتی نیز دارد.

برای مثال در ماندرین می‌تواند یک کلمه را به 2 روش مختلف تلفظ کرد به‌گونه‌ای که معانی متفاوتی داشته باشد مثلاً کلمه Mǎ در زبان چینی ماندارین ممکن است با معانی مختلفی چون اسب و یا گیاه ماری‌جوانا تلفظ شود. اما سیستم نوشتاری هرکدام متفاوت بوده ولی تلفظ یکسانی دارد. مثلاً کلمه اسب را این‌گونه می‌نویسند 马 اما کلمه ماری‌جوانا را به شکل 麻 خواهند نوشت.

زبان پاراگوئه

این زبان نیز به‌عنوان یکی از زبان‌های سخت جهان شناخته خواهد شد. دلیل اینکه زبان پاراگوئه چالش‌برانگیز است این است که زبان‌های مختلفی را در قلب خود جای‌داده است. زبان Paraguay language متشکل از زبان‌های رسمی اسپانیایی و زبان گوارانی است.

زبان برزیلی

درحالی‌که در کشور برزیل زبان پرتغالی به‌عنوان زبان رسمی و ملی این کشور محسوب می‌شود. اما این زبان تنها به‌عنوان یک‌زبان رایج و شناخته‌شده در این کشور نخواهد بود. جالب است بدانید درست است که زبان پرتغالی به‌عنوان یک‌زبان رسمی در کشور پرتغال به‌حساب می‌آید اما در سایر کشورها ازجمله برزیل، موزامبیک، آنگولا و برخی کشورهای دیگر تکلم می‌شود. ازطرفی در کشور برزیل بیشترین نرخ تکلم زبان پرتغالی وجود دارد که به آن lusófono نیز می‌گویند. بد نیست بدانید در کشور برزیل حدود 210 زبان تکلم شده که همگی توسط مهاجران به این کشور آورده شده است.

زبان اکوادور

هرچند زبان اسپانیایی به‌عنوان زبان رسمی اکوادور است اما گویش‌های بی‌شماری در این زبان دخیل هستند. بنابراین دلیل اینکه یادگیری زبان اکوادوری می‌تواند مشکل باشد به این خاطر است که بسیاری از لهجه‌های مختلف بر روی آن تأثیرگذار بوده است و از طرفی بسیاری از گویش‌های مختلف در این زبان متفاوت تلفظ خواهند شد.

زبان عربی

زبان عربی

این زبان نیز در زمره سخت‌ترین زبان‌های جهان قرار می‌گیرد. سیستم نوشتاری این زبان بر اساس یک الفبای غیر لاتین خواهد بود. زبان عربی را در جهان به‌عنوان زبان مقدس اسلام و یکی از 6 زبان رسمی سازمان ملل متحد خواهند شناخت. جالب است بدانید زبان عربی را بانام لغة الضاد نیز می‌شناسند و ازاین‌جهت به‌عنوان زبان سخت به‌حساب می‌آید که هیچ فردی که زبان غیرعربی داشته باشد نمی‌تواند حرف ضاد را به‌درستی تلفظ کند اما عرب‌ها این کلمه را به شیوه درستی بیان کرده و تنها کلمه‌ای است که در هیچ زبان جهانی یافت نمی‌شود.

زبان کلمبیایی

برای اینکه این زبان را به‌درستی درک کنیم بایستی ابتدا تاریخچه کلمبیا را در اینترنت جستجو کرده و در مورد تاریخ آن و مردم آن سرزمین تحقیق کنیم. اما به‌طور خلاصه در حدود سال 1449 میلادی که اسپانیایی‌ها وارد کلمبیا شدند و به‌عنوان مستعمره خود انتخاب کردند با توجه به اینکه تا سال 1891 ادامه داشت بیشتر کلمبیایی‌ها سنت اسپانیایی‌ها را به ارث بردند به همین زبانی را ایجاد کردند که به‌اصطلاح به زبان اسپانیایی کلمبیایی مشهور است.

این زبان دارای گویش‌های زیادی بوده که یادگیری آن را دشوار کرده است و از طرفی وجود لهجه‌های زیاد در کلمبیا درک آن را نیز سخت نموده است. زیرا کلمه‌ای که در یک گویش تلفظ می‌شود ممکن است کاملاً با گویش دیگر معنی متفاوتی داشته باشد.

زبان مکزیکی

در کشور مکزیک نیز باوجوداینکه زبان‌های زیادی صحبت می‌شود اما اسپانیایی رایج‌ترین نوع این زبان‌ها است. اسپانیایی غالب‌ترین نوع زبان در کشور مکزیک بوده و شاید فکر کنید که یکی از ساده‌ترین زبان‌ها نیز به‌حساب می‌آید اما این‌طور نیست. دلیل اول اینکه در کشور مکزیک لهجه‌های زیادی ازجمله زبان‌های ناهواتل، میکستک، یاکی، چول، زپوتک، آموزگو و پوپولوکا صحبت می‌شود و دلیل دوم اینکه باعث شده زبان مکزیکی سخت باشد سرعت‌بالای صحبت کردن آن است که برای افراد مبتدی که به‌تازگی اقدام به یادگیری زبان نموده‌اند بسیار سخت و چالش‌برانگیز خواهد بود.

زبان لهستانی

اگر علاقه‌مند به یادگیری زبان لهستانی هستند بایستی خود را کاملاً آماده کنید زیرا این زبان مملو از حرف بی‌صدا می‌باشد که همین امر تلفظ و املای نگارشی آن را بسیار دشوار نموده است. اما ممکن است این نکته نیز متصور شود که زبان لهستانی با توجه به اینکه ریشه الفبایی لاتین دارد به همین دلیل ممکن است تقریباً راحت‌تر نسبت به سایر زبان‌ها باشد به‌خصوص اگر به زبان انگلیسی تسلط کاملی داشته باشید.

زبان روسی

زبان روسی

این واقعیت همواره وجود دارد که زبان روسی از الفبای سیریلیک ساخته‌شده که به همین دلیل به‌عنوان یکی از زبان‌های دشوار در جهان شناخته می‌شود. اما واقعیت این است روسی به‌اندازه سایر زبان‌های این لیست آن‌چنان دشوار نیست. اما یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که این زبان با خود دارد این است که املای نگارشی زبان روسی اصلاً ساده نیست بنابراین برای تسلط کامل بر زبان روسی بایستی یکی الفبای نگارش جدید و سختی را یاد بگیریم.

زبان کره ای

این زبان علاوه بر اینکه به‌عنوان یکی از زبان‌های چالش‌برانگیز است اما به‌عنوان یک‌زبان عجیب نیز در نظر گرفته می‌شود. کره‌ای را هانگول نیز می‌شناسند که در دو کشور کره شمالی و کره جنوبی صحبت خواهد شد. این زبان ازجمله زبانی است که اکثر مردم در درک آن ممکن است دچار مشکل شوند زیرا با هیچ زبان دیگری در جهان مرتبط نخواهد بود. یکی دیگر از چالش‌انگیز بودن این زبان این است که برای یادگیری زبان کره‌ای بایستی از صفر شروع کرده و حرف الفبا، دستور زبان پیچیده و برخی از چالش‌ها را به جان بخرید.

نوشتهٔ پیشین
دارالترجمه هلندی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی متون پزشکی با ضمانت کیفیت

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست