8 نمونه جالب از حرکت دست و زبان بدن در ایتالیایی - دارالترجمه رسمی درسا
زبان بدن در ایتالیایی

8 نمونه جالب از حرکت دست و زبان بدن در ایتالیایی

زبان ایتالیایی به‌عنوان یکی از زبان های جالب و خارق‌العاده‌ای است که دارای زبان بدن است. حرکت دست ایتالیایی‌ها بسیار محبوب است آن‌ها با حرکات دست و یا همان زبان بدن مفاهیم زیادی را به مخاطب خود می‌رسانند. حرکت دست یا همان زبان بدن جوهره یادگیری ایتالیایی است. اگر کسی زبان ایتالیایی را بدون یادگرفتن زبان بدن فرابگیرد بهتر است بگویم درواقع هنوز در مورد زبان ایتالیایی حرفه‌ای نیست. هرکسی که به دنبال یادگیری ایتالیایی است بایستی از علامت‌های معروف انگشتی و ژست‌های مخصوص آشنایی داشته باشد ما در این مقاله 8 نوع زبان بدن ایتالیایی را به همراه معانی آن معرفی خواهیم کرد.

معانی و کاربرد زبان بدن در ایتالیایی

حرکات دست ایتالیایی به هر فردی موجب می‌شود تا درک زبان ایتالیایی محاوره آسان‌تر شود. ما در این مطلب به آموزش زبان بدن ایتالیایی پرداخته و مثال‌هایی را نیز به همراه تصاویر حرکات برای شما آورده‌ایم پس در ادامه با ما همراه باشید.

ترس به سبک ایتالیایی

ترس به سبک ایتالیایی

1- ژست کلمه آیا می‌ترسی به زبان ایتالیایی

زمانی که کسی برای انجام دادن کاری ترس و واهمه دارد و یا اینکه می‌خواهید کسی را به انجام کاری خطرناک تشویق کنید معمولاً از این حرکت استفاده می‌کنید. در تصویر بالا فرد موردنظر برای نشان دادن حرکت ترسیدن انجام کاری انگشتان خود را به‌نوعی جمع کرده و شبیه میوه کاج می‌کند.

علامتی که با حرکت نیم‌دایره‌ای انگشتان برای نشان دادن "به جیب زدن" و یا "دزد بودن" فردی بکار برده می‌شود.

علامتی که با حرکت نیم‌دایره‌ای انگشتان برای نشان دادن “به جیب زدن” و یا “دزد بودن” فردی بکار برده می‌شود.

2- ژست حرکت دزدی در زبان ایتالیایی

فرض کنید می‌خواهید به شخصی مثلاً دوست خود بگویید که قصد دزدیدن چیزی رادارید یا اینکه می‌خواهید به او اشاره‌کنید که شخصی چیزی را دزدید بایستی از این حرکت استفاده کنید. کف دستان را پایین بیاورید و تمام انگشتان خود را به سمت کف دست حرکت دهید از انگشت کوچک تا اشاره به ترتیب پایین بیاورید. این حرکت در نشان دادن مفهوم دزدی در ایتالیایی استفاده می‌شود. منشأ این حرکت از ناپدید شدن چیزی مرموز خبر می‌دهد.

حرکت زبان بدن عدم تحمل چیزی در ایتالیایی

حرکت زبان بدن عدم تحمل چیزی در ایتالیایی

3- زبان بدن من نمی‌توانم تو را تحمل‌کنم به ایتالیایی

برای نشان دادن این تکنیک کافی است دست صاف و ساعد خود را به‌صورت افقی روی شکم خود قرار دهید. شاید از خود بپرسید که چه زمانی بایستی از این حرکت در زبان ایتالیایی استفاده کنیم؟ زمانی که نمی‌توانید فردی را که به او صحبت می‌کنید و یا سوم شخصی را که در مورد او صحبت می‌کنید تحمل‌کنید از این روش استفاده می‌کنیم. لازم به ذکر است معنی این کلمه نه توهین‌آمیز است و نه بی‌ادبانه بلکه به‌نوعی حالت خنده‌دار و شوخی دارد.

این ژست به قسمت بسیار خاصی از بدن اشاره دارد که مثلاً می‌گوید تو اینجا قرار داری و قابل‌هضم نیستی؛ مانند این است که شما نمی‌توانید غذایی را هضم کنید و بدن شما می‌خواهد آن ماده غذایی را پس بزند.

حرکت لطفاً در زبان ایتالیایی

حرکت لطفاً در زبان ایتالیایی

4- ژست حرکت اوه لطفاً در زبان ایتالیایی

ایتالیا یک کشوری بسیار بافرهنگ با افراد مذهبی است و این حرکت ریشه در مذهب ادیان دارد. برای نشان دادن این نمایش از زبان بدن کافی است هر دودست خود را به هم پیوند بزنید مانند اینکه در حال دعا کردن هستید. با این حرکت هم می‌توانید آرزوی اتفاق افتادن چیزی را داشته باشید و هم اینکه به‌نوعی التماس کردن چیزی از شخصی باشد.

بعضی‌اوقات ایتالیایی‌ها این حرکت را به دو روش انجام می‌دهد اگر زمانی که بازوهای آن‌ها ثابت باشد و تنها دستها شبیه دعا کردن باشند به معنی آرزو کردن برای اتفاق خوب خواهد بود اما اگر دست‌ها تکان بخورد و به بالا و پایین برود به معنی عدم توافق چیزی و یا ناامیدی در موقعیت خاص خواهد بود. ترجمه کلمه ایتالیایی Ti prego به معنای او لطفاً مثالی از این حرکت است.

من نمیدانم به زبان ایتالیایی

من نمیدانم به زبان ایتالیایی

5- زبان بدن «نمی‌دانم» در زبان ایتالیایی

شاید این حرکت را شما بارها دیده‌اید وقتی‌که شما از اتفاق پیش‌آمده خبری ندارید و یا خود را مقصر این اتفاق نمی‌دانید معمولاً در زبان ایتالیایی از این حرکت استفاده می‌کنید. کافی است بازوهای خود را بازکرده و هر دو کف دست را درحالی‌که شانه‌های خود را بالا می‌آورید رو به بالا نشان دهید. کلمه Io non c’entro (niente), boh! نیز در زبان ایتالیایی به معنی من کاری به آن ندارم خواهد بود که با انجام این حرکت معرفی می‌شود. جالب است بدانید نشان دادن کف دست تقریباً در اکثر زبان‌ها نماد شخصی است که چیزی برای پنهان کردن ندارد.

حرکت دست ایتالیایی

حرکت دست ایتالیایی به همراه معنا و مفهوم آن

6- حرکت بازو دراز شده در ایتالیایی

یکی از حرکت‌های بسیار رایج در بین مردم ایتالیا خصوصاً افرادی که عصبانی هستند این روش خواهد بود. این‌یک حرکت بسیار رایج حتی در بین بازیکنان فوتبال ایتالیا خواهد بود. اگر بخواهیم در زبان ساده بگوییم که چگونه بایستی از این روش استفاده کنیم کافی است بازوی خود راکمی روبه‌جلو بکشید به‌طوری‌که کف دست شما رو به بالا باشد و انگشتان نیز به‌صورت عمودی در یک راستا قرار گیرند. بیشتر زمانی از این حرکت استفاده می‌کنند که به خواهند به‌طرف مقابل به حالت بی‌ادبانه نه صرفاً توهین‌آمیز بگویند لطفاً ازاینجا برو و دور شو. منشأ این حرکت در زبان ایتالیایی دقیق مشخص نیست اما به‌نوعی اشاره به یک مسیر نامشخص می‌کند که از فرد می‌خواهد به آنجا برود.

معنی حرکات دست در ایتالیا

معنی حرکات دست در ایتالیا

7- ژست حرکت من اهمیتی نمی‌دهم در ایتالیایی

جالب است بدانید این حرکت دست و زبان بدن در ایتالیایی دو معانی متفاوت خواهد داشت مثلاً در شمال ایتالیا به معنی گم‌شدن و در جنوب ایتالیا به معنی نه خواهد بود. این حرکت زمانی کاربرد دارد که شما به موضوعی که اخیراً پیش‌آمده و یا شنیده‌اید اصلاً اهمیتی نمی‌دهید و به‌نوعی نسبت به آن بی‌تفاوت هستید. برای انجام این حرکت تمام انگشتان خود را زیر چانه و رو به بیرون قرار می‌دهید. منشأ این حرکت شبیه رفتاری است که انگار می‌خواهید زیر چانه خود را بخارانید و اصلاً توجه ای به صحبت‌های دیگران ندارید.

نماد شاخ در ایتالیا و علامت برای دور کردن بخت بد

نماد شاخ در ایتالیا و علامت برای دور کردن بخت بد

8- ژست شاخ در زبان ایتالیایی

این ژست نوعی دیگر از زبان بدن در ایتالیایی خواهد بود که در کشور ایتالیا می‌تواند نوعی بی‌ادبی و توهین نیز باشید. در آموزش زبان ایتالیایی این تکنیک به شخصی اطلاق می‌شود که به شریک زندگی خود خیانت کرده باشد. برای انجام این کار ابتدا کافی است انگشت اشاره و انگشت کوچک خود را به شکل شاخ دراز نموده و بقیه انگشت خود را بگیرید؛ بنابراین زمانی بایستی از این ژست استفاده کنید که بدانید یک نفر باعث شده تا اتفاق بدی بیافتد. اگر بخواهیم تئوری و منشأ این حرکت را جستجو کنیم متوجه می‌شویم که شاخ داشتن ازنظر تئوری به سمت بدشانسی پیش می‌رود و مانند حیوانی است می‌خواهد برای شکست دادن و یا دور کردن چیزی به سمت هدف یک ضربه محکم بزند.

چرا ایتالیایی ها با دست صحبت می کنند؟

طبق بررسی برخی منابع تاریخی گویا به نظر می‌رسد پس از اشغال ایتالیا و سقوط امپراتوری روم افراد شروع به صحبت کردن با دستان خود می‌کردند تا دیگران متوجه صحبت‌های رمزآلود آن‌ها نشود. لازم به ذکر است این حرکت دست و زبان بدن در ایتالیایی به‌عنوان یک روش برقراری ارتباط رقم خورد و کشور ایتالیا به‌عنوان خواستگاه اصلی زبان بدن در جهان شناخته شد.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه مدارک برای ویزای ایتالیا به همراه تاییدات
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی بدون نیاز به رویت اصل مدارک

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست