راهنمای تصویری اخذ تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی - دارالترجمه رسمی درسا
اخذ تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

راهنمای تصویری اخذ تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

اخذ تأییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی جزء مراحل موردنیاز ترجمه مدارک تحصیلی شما توسط دارالترجمه رسمی خواهد بود. بنا به برخی شرایط ازجمله اخذ ویزای تحصیلی و یا تحصیل در خارج از کشور افراد ممکن است نیاز به ترجمه برخی مدارک تحصیلی داشته باشند. گاهی اوقات ممکن است اصل مدارک در دسترس افراد نباشد و یا اصل مدارک مفقودشده باشد. ازآنجایی‌که یکی از اصلی‌ترین شرایط برای ترجمه مدارک تحصیلی ارائه اصل آن به مترجم رسمی خواهد بود لذا یکی از راه‌هایی که می‌تواند این خدمات را انجام داد گرفتن تأییدیه تحصیلی است؛ ما در این مطلب به شما راهنمای تصویری اخذ تأییدیه تحصیلی مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی را ارائه خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

مراحل دریافت تأییدیه تحصیلی

ازآنجایی‌که دریافت تایید تحصیلی این روزها به‌عنوان دغدغه اصلی افراد خواهد بود؛ اما با طی کردن چند مرحله ساده می‌توانید به‌راحتی به نتیجه برسید. برای دریافت اخذ تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی بایستی ابتدا به سایت سامانه تأییدیه مدارک تحصیلی به آدرس https://emt.medu.ir/ مراجعه نمایید.

سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی

سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی

طبق تصویر درج‌شده در بالا برخی راهنمای فارسی در مورد نحوه ثبت‌نام و اخذ تائید مدارک ذکرشده است که به‌صورت خلاصه خواهیم گفت.

  • در سامانه تایید مدارک تحصیلی افراد بایستی در درج اطلاعات دقیق هویتی دقت کنند زیرا در غیر این صورت تأییدیه صادر نخواهد شد.
  • زمانی که تمامی مراحل ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی سپری شد یک کد رهگیری به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌گردد.
  • لازم به ذکر است این تاییدیه به‌صورت الکترونیکی برای استعلام گیرنده ارسال می‌گردد.
  • مدارک موجود شامل دو مدرک تاییدیه تحصیلی و سوابق فارغ‌التحصیلی (ریزنمرات و محلهای تحصیل) است.

حال نوبت به ثبت‌نام تأییدیه تحصیلی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی می‌رسد. برای این منظور بایستی ابتدا بر روی دکمه ثبت‌نام مدرک تحصیلی کلیک شود. زمانی که بر روی این دکمه کلیک کردید به صفحه‌ای می‌رسید که برخی اطلاعات نظام آموزشی در مقاطع دیپلم و پیش‌دانشگاهی، راهنمایی و ابتدایی را از شما درخواست می‌کند. شما بایستی طبق اصل مدارک خود آن را پرکنید. نکته: ما در این بخش تنها به معرفی راهنمایی تأییدیه تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی می‌پردازیم.

پر کردن فرم تاییدیه تحصیلی

پر کردن فرم تاییدیه تحصیلی

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

در ادامه مراحل کد ریکپچا یا همان reCAPTCHA در سایت اخذ تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی می‌باشد را پرکرده و وارد مرحله بعدی خواهیم شد. در این مرحله نوع مدارک خود را انتخاب می‌کنید. دقت کنید قبل از پر کردن این موارد بهتر است حتماً اطلاعات هویتی و تحصیلی خود را در اختیار داشته باشید؛ اما مهم‌ترین بخش از این مرحله بخش مشخصات استعلام گیرنده خواهد بود.

دقت کنید این بخش را به این صورت بایستی پرکنید. در بخش استان بایستی تهران را انتخاب کنید، در قسمت نوع استعلام گیرنده بایستی دفاتر ترجمه رسمی را انتخاب کنید. در بخش استعلام گیرنده نیز مترجمین رسمی را انتخاب نمایید و از همه مهم‌تر در بخش عنوان استعلام گیرنده نیز دفتر ترجمه رسمی شماره 858 را انتخاب نمایید.

شما بایستی در مرحله بعدی اقدام به پرداخت هزینه تأییدیه تحصیلی نمایید تا توسط نهاد مربوطه صادرشده و کد پیگیری برای تلفن همراه شما پیامک شود. شما بایستی این کد پیگیری را به همراه کد ملی خود به دارالترجمه رسمی اعلام نمایید. با این کار دارالترجمه توسط مترجم رسمی می‌تواند استعلام تاییدیه تحصیلی شمارا دریافت و مراحل ترجمه رسمی دیپلم و پیش‌دانشگاهی را نیز آغاز کند.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی بدون نیاز به رویت اصل مدارک
نوشتهٔ بعدی
برای ترجمه رسمی دیپلم چه مدارکی بایستی به دارالترجمه ارائه شود؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست