برای ترجمه رسمی دیپلم چه مدارکی بایستی به دارالترجمه ارائه شود؟ - دارالترجمه رسمی درسا
مدارک مورد نیاز برای ترجمه دیپلم

برای ترجمه رسمی دیپلم چه مدارکی بایستی به دارالترجمه ارائه شود؟

شاید از خود سؤال کنید اصلاً چرا ما بایستی دیپلم خود را ترجمه کنیم. به‌صورت کلی ترجمه دیپلم جزء مدارک تحصیلی بوده که مناسب افرادی است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را داشته باشند. آن‌ها با ترجمه رسمی دیپلم می‌توانند از این طریق اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از سفارت کشور مقصد نمایند. لذا افسر پرونده ویزا ممکن است علاوه بر برخی مدارک مکمل دیگر از شما ترجمه مدرک دیپلم را نیز دریافت کند. لازم به ذکر است ما در این مطلب به نحوه گرفتن اصل مدارک و همچنین نوع مدارک اشاره‌ای کوتاه خواهیم کرد.

مدارک مورد نیاز ترجمه رسمی دیپلم

به‌صورت کلی هر مدارکی اعم از مدارک تحصیلی زمانی که به یک دارالترجمه رسمی ارائه می‌شود بایستی نسخه اصل ان ارائه گردد؛ زیرا طبق قانون مترجمان رسمی که اقدام به ترجمه قانونی و معتبر می‌کنند بایستی اصل مدارک را رؤیت نموده و سپس اقدام به ترجمه نماید.
اما اگر درهرصورتی اصل مدرک دیپلم موجود نبود بایستی هر طور که شده اصل آن را از محل تحصیل مربوطه دریافت نموده و سپس پس از اخذ مدرک از سامانه تأییدیه مدارک تحصیلی کد پیگیری خود را از سامانه آموزش‌وپرورش به‌صورت آنلاین دریافت کنید. درصورتی‌که نیاز به راهنمایی کامل اخذ تأییدیه مدارک تحصیلی دارید با کلیک بر روی لینک مربوطه راهنمایی‌های لازم را مطالعه فرمایید. شما پس از دریافت کد رهگیری و ارائه به مترجم رسمی می‌توانید فرآیند استعلام تأییدیه تحصیلی را سپری نمایید.

راهنمای اخذ اصل مدرک دیپلم

دیپلم به‌عنوان مهم‌ترین مدارک پایان تحصیل شما خواهد بود لذا شما بایستی پس از اخذ دیپلم وارد دانشگاه شده تا به ترتیب مدرک فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و یا دکتری را دریافت کنید. یکی از مهم‌ترین شرایط استخدام خصوصاً در نهادها و یا شرکت‌ها حداقل داشتن مدرک دیپلم خواهد بود. همچنین ورود به یک کشور خارجی مستلزم داشتن این مدرک و سپس ترجمه آن خواهد بود. در ادامه ما شمارا با نحوه گرفتن اصل مدرک دیپلم آشنا خواهیم کرد پس در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها مراجعه به مدرسه خود خواهد بود که قبلاً در آن دوره تحصیلی خود را گذرانده‌اید. معمولاً مدارس برای افرادیکه از طریق کنکور و امتحانات در دانشگاه قبول می‌شوند گواهی موقت دیپلم صادر خواهد کرد. شما می‌توانید از طریق این مدرک در دانشگاه موردنظر خود فرآیند ثبت‌نام را آغاز کرده و مشغول به تحصیل شوید.

ممکن است حین تحصیل نیاز به گرفتن اصل دیپلم داشته باشید بنابراین شما به‌راحتی می‌توانید حتی با کارت دانشجویی به‌راحتی با مراجعه به مدرسه اصل مدرک دیپلم را دریافت نمایید.

ممکن است برخی سخت‌گیری‌هایی برای ارائه اصل دیپلم و یا حتی مدرک پیش‌دانشگاهی از سمت مدرسه وجود داشته باشد که بایستی برای این منظور ابتدا گواهی موقت خود را از دانشگاه دریافت و به مدرسه تحویل داده تا فرآیند دریافت اصلی مدرک دیپلم زودتر آغاز شود.
درصورتی‌که قبلاً خدمت سربازی رفته باشید می‌توانید با ارائه کارت پایان خدمت و یا حتی برگ سبز اصل دیپلم را دریافت نمایید.

بارها شده برخی افراد حتی باوجود داشتن کارت پایان خدمت و برگه سبز نتوانند از مدرسه قبلی خود دیپلم را دریافت نمایند. برای این کار بهتر است به آموزش‌وپرورش منطقه خود مراجعه نموده و برگه‌ای را دریافت کرده تا بتوانند اصل مدرک را دریافت کنند.

نحوه دریافت تاییدات قانونی دادگستری و وزارت امورخارجه دیپلم

ممکن است برای اخذ ویزای تحصیلی از سفارت کشور موردنظر خود افسر پرونده از شما بخواهد تا نسبت به اخذ تأییدیه‌های قانونی ازجمله دادگستری و وزارت امور خارجه اقدام نمایید. به همین دلیل بایستی اصل مدارک را به همراه ترجمه رسمی آن‌ها و همچنین استعلام تأییدیه مدرک تحصیلی خود به این وزارت و دادگستری ارسال نمایید تا بتوانید تأییدیه آن‌ها را دریافت نمایید.

نوشتهٔ پیشین
راهنمای تصویری اخذ تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه ناتی چیست و برای چه منظور استفاده می شود؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست