ترجمه کارت معافیت - دارالترجمه رسمی درسا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کاری را به یکی از کشورهای خارجی دارید و می‌خواهید از طریق سفارت کشور مقصد ویزای خود را دریافت کنید. نیاز به ترجمه رسمی کارت معافیت خواهید داشت. معمولاً کارت معافیت از خدمت به عنوان یک مدرک رسمی برای افرادی است که شرایط حضور در خدمت سربازی را به هر دلیلی ندارند. این کارت تنها توسط سازمان وظیفه عمومی صادر می‌شود. کارت معافیت از خدمت دارای انواع مختلفی است از جمله کارت معافیت پزشکی، کفالت و یا کارت معافیت تحصیلی که همگی به عنوان یک مدرک و یا سند معتبر قابلیت ترجمه قانونی و رسمی را خواهند داشت.

انواع کارت معافیت از خدمت

کارت معافیت از خدمات دوره سربازی زمانی به مشمولین اعطا می‌شود که طبق قانون خدمت وظیفه عمومی در ایران از نظر جسمی، شرایط اجتماعی و یا خانوادگی دچار محدودیت‌هایی هستند که بنا به تشخیص و پس از انجام مراحل قانونی به طور کامل و یا تا مدت معین از خدمت سربازی معاف خواهند بود. به طور کلی کارت معافیت در انواع مختلفی می‌باشد که به شرح زیر تعریف شده است.

کارت معافیت پزشکی

افرادی که دارای کارت معافیت پزشکی می‌باشند به طور کامل از خدمت دوره ضرورت معاف خواهند بود. این افراد به دلیل برخی شرایط نیز با محدودیت‌های استخدامی در ارگان‌های دولتی روبرو می‌شوند. به‌طورکلی برخی افراد از جمله افراد ذیل دارای کارت معافیت می‌باشند.

  1. کسانی که به دلیل برخی بیماری‌ها و یا نقص‌عضو قادر به انجام خدمت دوره ضرورت نیستند
  2. کسانی که به علت وجود یک بیماری نمی توانند به دوره خدمت برسند.
  3. کسانی که از نظر جسمی و یا حرکتی و یا بینایی دچار مشکل بوده و نمی‌توانند در خدمت حضور داشته باشند. در صورتی که نیاز به آشنایی بیشتر با شرایط معافیت پزشکی را دارید لطفاً پادکست زیر را گوش دهید.

کارت معافیت کفالت

کفالت نیز همان گونه که از نام آن مشخص است به سربازانی داده می‌شود که به‌عنوان سرپرست از خانواده مشغول به کار هستند. برای دریافت معافیت کفالت بایستی برخی شرایط وجود داشته باشد که به ترتیب آنها را ذکر می‌کنیم.

  1. سن پدر خانواده بایستی بالای 70 سال باشد ولی اگر پدر زیر 70 سال باشد به تشخیص شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی بایستی نیاز به مراقبت داشته باشد تا این کارت صادر شود.
  2. مادر فاقد همسر و یا ناپدری و یا پدربزرگی که پیر باشد اما فرزندی نداشته باشد و نیاز به مراقبت باشد.
  3. خواهر مجرد و فاقد پدر که دارای سن 18 تا 24 باشد و برخی شرایط دیگر.

لازم به ذکر است در تمامی شروط بالا و ذکر شده و برخی شروط دیگری که به دلیل طولانی شدن مطلب آنها را درج نکردیم سربازی که مشمول بوده و به‌عنوان کفیل شناخته می‌شود می‌تواند نسبت به دریافت کارت کفالت پزشکی اقدام نماید. برای آشنایی بیشتر با شروط اصلی دریافت کارت معافیت پادکست زیر را گوش دهید.

کارت معافیت تحصیلی

همان‌طور که از نام آن کاملاً مشخص است. برای دریافت کارت معافیت تحصیلی دانشجویان و یا دانش آموزانی که مشغول تحصیلی می‌باشند اگر مشمول خدمات سربازی شوند به طور موقت تا پایان تحصیلات می‌توانند از خدمت معاف شوند.

ترجمه رسمی کارت معافیت در دارالترجمه

خدمات ترجمه رسمی اسناد معتبر و مدارک هویتی توسط مترجم قسم‌خورده قابل انجام است. کارت معافیت از خدمت نیز به عنوان یکی دیگر از اسناد رسمی و هویتی است که برای مشخص‌شدن وضعیت سربازان و مشمولین به افراد صادر می‌شود. جالب است بدانید افرادی که به دنبال مهاجرت به کشورهای خارجی هستند درصورتی‌که وضعیت خدمت آنها مشخص نباشد صدور ویزا معمولاً با مشکلاتی روبرو خواهد بود. زیرا طبق قانون این افراد تا مشخص‌شدن وضعیتشان ممنوع‌الخروج هستند.

ترجمه کارت معافیت تنها ازروی اصل کارت قابل انجام است. لازم به ذکر است پس از ترجمه قانونی این کارت تأییدات دادگستری و وزارت امور خارجه نیز در صورت لزوم اخذ خواهد شد. جالب است بدانید برخی سفارتخانه‌ها بنا به برخی شرایط اگر متقاضیان دارای یک سن مشخصی از نظر قانون کشور مقصد باشند می‌توانند کارت معافیت خود را بدون ترجمه به سفارت ارائه دهند. البته اکثر سفارتخانه‌ها برای مشخص‌شدن وضعیت خروج آقایان نیاز به ارائه ترجمه کارت خدمت خواهند داشت.

بیشتر بدانید: ترجمه رسمی کارت پایان خدمت به همراه تأییدات

نکته بسیار مهمی که بایستی به آن دقت کنیم ترجمه کارت معافیت از خدمت بایستی ازروی کارت معافیت هوشمند انجام شود در غیر این صورت آن ترجمه و تأیید نخواهد شد.

ترجمه کارت معافیت به انگلیسی

ترجمه انواع معافیت به زبان انگلیسی به‌صورت رسمی توسط مترجم قسم‌خورده در تیم درسا قابل انجام است. خدماتی که در تیم ما برای ترجمه کارت‌های معتبر و هویتی که توسط سازمان‌های دولتی صادر می‌شوند همگی به‌صورت رسمی و در صورت لزوم به همراه تأییدات کامل دادگستری و وزارت امور خارجه خواهد بود.

ترجمه کارت معافیت کفالت به انگلیسی

کارت معافیت کفالت برای افرادی که شرایط دریافت کفالت را دارند توسط مترجم رسمی انجام می‌شود. این خدمات تنها ازروی اصل مدارک به همراه اسپل دقیق اسامی مشخص شده ارائه خواهد شد.

ترجمه کارت معافیت پزشکی به انگلیسی

برخی افرادی که نیاز به ترجمه معتبر و رسمی را دارند و دارای کارت معافیت پزشکی می‌باشند اگر قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را داشته باشند. بایستی وضعیت خدمت دوره ضرورت خود را مشخص کنند. ترجمه کارت معافیت پزشکی به انگلیسی نیز در تیم درسا انجام می‌شود.

هزینه ترجمه رسمی کارت معافیت از خدمت

قیمت ترجمه مدارک و اسناد رسمی همگی طبق نرخ‌نامه کانون مترجمان رسمی خواهد بود. برای ترجمه این گواهی به زبان انگلیسی توسط مترجم قسم‌خورده تنها مبلغ 20 هزار تومان نیاز است و در صورت لزوم به یک نسخه اضافه مبلغ 5000 تومان دیگر به مبلغ اصلی اضافه می‌شوند. جهت اطلاعات بیشتر در خصوص نرخ دقیق تعرفه‌ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

ترجمه رسمی انواع کارت‌های معافیت از خدمت دوره ضرورت تنها ازروی اصل مدارک قابل انجام است. لازم به ذکر است پشت این کارت‌ها نیز قابل ترجمه خواهد بود. معمولاً نیازی به تأییدات کامل دادگستری و وزارت امور خارجه نخواهد بود اما اگر سفارت درخواست نماید این خدمات نیز قابل انجام است. لازم به ذکر است مانند سایر گواهی‌ها کپی برابر اصل مدارک قابل ترجمه نیست.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی وکالت نامه
نوشتهٔ بعدی
ترجمه کارت بازرگانی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست