ترجمه تخصصی متون پزشکی با ضمانت کیفیت - دارالترجمه رسمی درسا
ترجمه تخصصی متون پزشکی

ترجمه تخصصی متون پزشکی با ضمانت کیفیت

ترجمه پزشکی تنها مختص به عصر مدرن امروزی نیست. جالب است بدانید از زمانی که علوم پزشکی در جهان رشد پیدا کرد انتقال مفاهیم تخصصی آن به زبان‌های مختلف نیز به‌عنوان دوست و برادر علم پزشکی رنگ و بویی تازه داشت. ازنظر تاریخی اگر مشاهده کنید ترجمه و متون پزشکی در کنار هم باعث انتقال عقاید و دانش به تمام جهان شده است. در حدود 1300 سال قبل از میلادی مسیح برخی لوح‌های گلی با خطوط میخی در بین‌النهرین باستان وجود دارد که حاوی برخی اطلاعات پزشک بوده و به زبان‌های سومری و یا اکدی هک شده بود. اگر به علم پزشکی علاقه‌مند باشید حتماً تابه‌حال نام جالینوس را شنیده‌اید.

جالینوس از فیلسوفان یونان باستان بوده که در حدود 130 سال پس از میلاد حضرت مسیح به دنیا آمد. جالینوس در دروان خود در حدود سن 40 سالکی به چنان دانشی رسید که در زمان خود نظیر نداشت. در علم پزشکی در جهان 8 دانشمند را معرفی کرده‌اند. جالینوس آخرین دانشمند بزرگ پس از بقراط بود که در یونان باستان می‌زیست. به‌طورکلی آثار پزشکی جالینوس به زبان‌های مختلفی ترجمه‌شده است برای مثال آثار او به زبان عربی توسط ثابت بن قره به عربی ترجمه‌شده است. ثابت بن قره از مترجمان بزرگ زبان یونانی و سریانی در دوره عباسی بود.

ترجمه تخصصی رشته پزشکی در دارالترجمه

اگر به‌عنوان دانشجوی رشته پزشکی هستید و یا به‌عنوان یک محقق در این رشته قصد دارید از برخی منابع خارجی استفاده کنید و یا اینکه برخی آثار خود را به زبان‌های دیگری منتشر نمایید. شما نیاز دارید تا متون تخصصی موردنظر خود را به زبان مقصد ترجمه کنید. ترجمه تخصصی پزشکی یا Specialized medical translation بایستی تنها توسط مترجمی انجام شود که در رشته پزشکی تحصیل‌کرده و یا تجربه کافی در ترجمه متون پزشکی دارد. مترجمان پزشکی بایستی بتوانند با تکیه‌بر تجربه برخی وام‌واژه‌ها و اصلاحات تخصصی رشته پزشکی را دانسته و یک ترجمه‌ای دقیق ارائه دهند.

ما در دارالترجمه رسمی درسا با استفاده از مترجم پزشکی قادریم انواع متون شمارا در تمامی رشته‌های تخصصی پزشکی به زبان‌های مختلف و شاخص ترجمه کنیم. به‌طورکلی برخی از رشته‌های تخصصی پزشکی شامل رشته‌های زیر خواهد بود که قابل ترجمه می باشند.

  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • دامپزشکی
  • چشم‌پزشکی
  • پزشکی پوست
  • ژنتیک
  • روان‌پزشکی

تنها به‌عنوان نمونه‌ای از شاخه‌های علمی پزشکی بوده که توسط گروه ترجمه ما پشتیبانی خواهد شد.

ترجمه متون پزشکی به انواع زبان‌ها

ترجمه متون پزشکی به انواع زبان‌ها

یکی از ویژگی‌های بارز سایت دارالترجمه درسا ترجمه تخصصی انواع متون ازجمله ترجمه کتاب و مقالات پزشکی به سایر زبان‌های تحت پوشش می‌باشد. لازم به ذکر است استفاده از مترجمان بومی در گروه درسا یکی از شاخصه‌های اصلی در تضمین کیفیت ترجمه‌های تخصصی خواهد بود. ما قادریم انواع متون پزشکی را به‌صورت آنلاین و حتی از راه دور به زبان‌های مختلف ازجمله انگلیسی، آلمانی، ترکی، عربی، فرانسوی و غیره ترجمه کنیم. درصورتی‌که نیاز به استفاده از این خدمات دارید می‌توانید در هرلحظه از شبانه‌روز از طریق بخش گفتگوی آنلاین و یا شماره درج‌شده در سایت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ترجمه متون پزشکی از انگلیسی به فارسی

یکی از بیشترین درخواست‌ها برای ترجمه متون پزشکی انگلیسی خواهد بود. بسیاری از دانشجویان این رشته و محققان برای تکمیل برخی پروژه‌ها و یا انتقال برخی علوم تخصصی نیاز دارند تا مقالات پزشکی و انگلیسی را به زبان فارسی ترجمه کنند. از طرفی به دلیل اهمیت بالای زبان انگلیسی در جهان و بین‌المللی بودن آن مسلماً بسیاری از مقالات و کتاب‌های اختصاصی پزشکی نیز به انگلیسی منتشرشده‌اند. به همین دلیل ترجمه متون پزشکی از انگلیسی به فارسی نیز جزء یکی از خدمات شاخص دارالترجمه انگلیسی درسا خواهد بود.

ترجمه متون پزشکی از آلمانی به فارسی

کشور آلمان جزء یکی از پرطرفدارترین کشورها در رشته پزشکی خواهد بود. امروزه بسیاری از پزشکان مشهور در جهان در کشور آلمان خدمت کرده و خدمات ارزنده‌ای را ارائه می‌دهند. از طرفی بسیاری از دانشجویان رشته پزشکی همواره قصد تحصیل دربرترین دانشگاه‌های آلمان رادارند و این کشور را مقصد خود انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید پروفسور سمیعی یکی از پزشکان ایرانی مطرح در جهان و به‌عنوان یکی از مشهورترین پزشکان مغز و اعصاب نیز در هانوفر آلمان اقدام به خدمات ارزنده‌ای در علم پزشکی نموده است.

در کشور آلمان دانشگاه‌های بسیاری ازجمله دانشگاه یوهانس گوتنبرگ و به زبان آلمانی Johannes Gutenberg-Universität Mainz دانشجویان بی‌شماری را در علم پزشکی در خود جای‌داده است لازم به ذکر همین امر باعث شده تا آلمان به‌عنوان مهد تحصیل رشته پزشکی در جهان محسوب شود. اگر به‌عنوان یک محقق و یا دانشجو نیاز به ترجمه انواع متون پزشکی به آلمانی و یا از آلمانی به فارسی رادارید لازم به ذکر است ما در دارالترجمه آلمانی درسا با استفاده مترجمان تخصصی رشته پزشکی ترجمه‌های باکیفیت و دقیقی را ارائه خواهیم کرد.

ترجمه متون پزشکی از عربی به فارسی

یکی دیگر از خدماتی که در تیم درسا انجام می‌شود ترجمه انواع متون پزشکی و تخصصی از عربی به فارسی و یا بالعکس است. امروزه زبان عربی یکی از زبان‌های مشهور جهان بوده که بسیاری از آثار علمی نیز به این زبان منتشرشده است. تاریخچه علم پزشکی نیز در بین اعراب بسیار جالب است به‌گونه‌ای که بسیاری از فیلسوفان به نام ازجمله لقمان حکیم بسیار شناخته‌شده است.

اهمیت علمی پزشکی در جهان عرب باعث شده که بسیاری از مقالات علمی به این زبان نیز منتشر شوند. اگر در حوزه پزشکی نیاز به ترجمه متون عربی دارید لازم به ذکر است دپارتمان عربی ما با استفاده مترجم بومی در حوزه تخصصی شما قادر است انواع متون پزشکی ازجمله مقالات، کتاب‌ها، مجلات علمی، کاتالوگ، انواع پرونده‌های پزشکی و گزارش‌ها را باکیفیت تضمین‌شده ترجمه نماید.

نوشتهٔ پیشین
11 نمونه از سخت ترین زبان های جهان کدامند؟
نوشتهٔ بعدی
ترجمه تخصصی متون رشته حقوق

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست