ترجمه ریز نمرات - دارالترجمه رسمی درسا

ترجمه ریز نمرات به زبان‌های مختلف به‌صورت رسمی تنها در یک دارالترجمه رسمی قابل انجام است؛ بنابراین مترجمانی که اقدام به ترجمه این مدارک می‌کنند می‌توانند پس از انجام فرایند ترجمه اقدام به اخذ تأییدات کامل دادگستری و وزارت امور خارجه نمایند. ترجمه ریز نمرات دبیرستان و دانشگاه‌های سراسر کشور دارای نکات مهمی است که متقاضیان عزیز بایستی با شرایط آن آشنا باشند؛ بنابراین برای آشنایی با روند ترجمه و اخذ ویزای تحصیلی در ادامه با ما همراه باشید.

آشنایی با ریز نمرات تحصیلی

به‌طورکلی قبل از اینکه به معرفی خدمات ترجمه قانونی و رسمی ریز نمرات بپردازیم بد نیست بدانیم ریز نمرات چیست؟ در پاسخ به این سؤال ریز نمرات را در واقع همان سابقه تحصیلی شما می‌گویند. اگر دانشگاه‌هایی که اقدام به جذب دانشجویان پس از قبولی در آزمون می‌کنند بر اساس وضعیت ریز نمرات شما خواهد بود. در کشور برای ورود به مقاطع دانشگاهی از جمله فوق‌دیپلم، لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری در ابتدا درصورتی‌که برای اولین‌بار جذب دانشگاه شده‌اید ممکن است از شما مجموع میانگین نمرات مقطع متوسطه را طلب می‌کنند به همین دلیل وضعیت ریز نمرات و سطح آن بی شک در رتبه قبولی شما تأثیر زیادی خواهد داشت.

اهمیت ریز نمرات در کارهای مهاجرتی بسیار مهم است. فرض کنید قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید و می‌خواهید با استفاده از ویزای تحصیلی اقدام به ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر کشور کانادا مشغول شوید. به همین دلیل این مؤسسات برای پذیرش شما نیاز به مدارکی از جمله ریز نمرات، انگیزه نامه، رزومه و مدارک معتبر دیگر خواهند داشت.

ریز نمرات در هر مقطعی بایستی مدرک مربوط به همان مقطع را ارائه دهید. برای مثال اگر دانشجوی دانشگاه آزاد هستید بایستی مدرک شما به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برسد و یا اگر دانشجوی دولتی، پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی می‌باشید می‌توانید از طریق سامانه سجاد اقدام به اخذ تأییدیه کنید.

ترجمه رسمی ریز نمرات با تأییدات

این روند تنها توسط مترجم قسم‌خورده در تمامی زبان‌های رسمی کشور به همراه تأییدات کامل انجام می‌شود. اگر دانشجویانی که بورسیه دارند و قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی را خواهند داشت. اگر می‌خواهند در یک‌رشته تخصصی ادامه تحصیل دهند. دانشگاه کشور مقصد برای پذیرش و قبول بورسیه از آنها ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی را با تأییدات کامل سفارت درخواست می‌کنند. پس از اینکه ریز نمرات دبیرستان و یا دانشگاه‌های خود را اخذ کردید می‌توانید برای انجام کار ترجمه به دارالترجمه رسمی مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است دانشجویانی که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند حتماً بایستی دانشنامه خود را نیز در اختیار داشته باشند تا روند تأییدات کامل ترجمه‌های رسمی و قانونی بی‌نقص انجام شود. نکات مهمی در مورد ترجمه قانونی ریز نمرات وجود دارد و آن هم این است ریز نمرات مقاطع دبیرستان و پیش‌دانشگاهی با مهر و امضای مؤسسه ذی‌ربط و آموزش‌وپرورش منطقه موردنظر انجام خواهد شد.

ترجمه ریز نمرات پزشکی تنها زمانی قابل انجام است که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهر و تأیید شده باشند. بقیه مدارک اگر مربوط به دانشگاه آزاد باشد بایستی زیر نظر سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و اگر مربوط به دانشگاه دولتی، پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی باشد بایستی توسط سامانه سجاد به‌صورت الکترونیکی این خدمات انجام گیرد.

نمونه ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی و دانشگاهی

ازآنجایی‌که یکی از مهم‌ترین مدارک تحصیلی برای اپلای دانشگاه‌های خارجی ارائه ریزنمرات است به همین دلیل با درخواست فراوان کاربران عزیز ما در سایت دارالترجمه رسمی درسا چند نمونه از عبارات و اصطلاحات پرکاربرد ترجمه را خدمت شما عزیزان منتشر نموده‌ایم.

 بخش ترجمه انگلیسی عبارت فارسی
Ministry of Science, Research and Technology وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
Ministry of Health and Medical Education وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
Islamic Azad University دانشگاه آزاد اسلامی
Transcript, Transcript of Grades ریزنمرات ، کارنامه
Master’s Degree, Master of Arts (MA), Master of Science, (MS, MSc), Master of Business Administration (MBA), Master of Fine Arts (MFA), Master of Laws (LLM), Master of Engineering (MEng) دانشنامه کارشناسی ارشد

ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی چه قدر زمان‌بر خواهد بود؟

یکی دیگر از مهم‌ترین سؤالاتی که کاربران محترم از ما می‌پرسند این است که ریزنمرات تحصیلی در مقاطع مختلف چه مقدار طول می‌کشد تا توسط مترجم رسمی ترجمه‌شده و مورد تاییدات قانونی قرار بگیرد. معمولاً نمی‌توان همیشه به‌صورت دقیق و کامل زمان ترجمه ریزنمرات را اعلام نمود؛ اما به‌صورت کلی اگر نیاز به تاییدات کامل دادگستری و وزارت امور خارجه رادارید ممکن است این مورد حدوداً بین 2 تا 3 روز کاربری زمان ببرد. لازم به ذکر است شما عزیزان می‌توانید برای استعلام دقیق‌تر از بخش گفتگوی آنلاین و یا شماره درج‌شده در سایت درسا از کارشناسان ما استعلام نمایید.

نحوه پلمپ مدارک ریزنمرات تحصیلی در دارالترجمه

لازم است بدانید در دارالترجمه درسا برخی مدارک ازجمله گواهی ریزنمرات، ریزنمرات دانشگاهی و دانشنامه تحصیلی در 3 نوع پلمپ ارائه می‌گردد.

پلمپ شماره 1

این نوع پلمپ ترجمه شامل مدارکی چون گواهی ریزنمرات، ترجمه ریزنمرات دانشگاهی و دانشنامه خواهد بود که ازلحاظ قیمتی بسیار اقتصادی و باصرفه است.

پلمپ شماره 2

مدارک گواهی ریزنمرات و ترجمه ریزنمرات دانشگاهی با یکدیگر جداگانه پلمپ می‌شود و دانشنامه نیز به‌صورت جدا پلمپ خواهد شد.

پلمپ شماره 3

ممکن است نیاز باشد تا هرکدام از مدارک به‌صورت جداگانه پلمپ شوند لذا هزینه آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

ترجمه ریز نمرات به زبان‌های رسمی

ریز نمرات دبیرستان، پیش‌دانشگاهی و دانشگاه‌های سراسر کشور توسط تیم درسا به‌تمامی زبان‌های رسمی در کشور که مترجم رسمی و قسم‌خورده در اختیار دارد انجام شده و تأییدات کاملی اخذ خواهید شد. ما قادریم این مدارک تحصیلی شما را به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی و غیره ترجمه نماییم.

ترجمه ریز نمرات به انگلیسی

درصورتی‌که قصد ترجمه این مدرک به زبان انگلیسی را دارید بد نیست با برخی از لغات و وام واژه‌های تخصصی آشنا شوید. ریز نمرات را به انگلیسی با نام Transcript, Transcript of Grades نیز می‌شناسند. برای انجام این خدمات بایستی از تیم انگلیسی درسا کمک گرفته و درخواست ترجمه‌های رسمی نمایید.

بیشتر بدانید: خدمات ترجمه در دارالترجمه انگلیسی

برخی دیگر از لغات تخصصی که به کار برخی کارآموزان دارالترجمه می‌آید و یا شما عزیزان می‌خواهید با نمونه از ترجمه آنها آشنا شوید در ذیل آمده است.

  • دانشنامه کارشناسی ارشد Master’s Degree, Master of Arts (MA), Master of Science, (MS, MSc), Master of Business Administration (MBA), Master of Fine Arts (MFA), Master of Laws (LLM), Master of Engineering (MEng)
  • دانشنامهٔ دکترا Doctor of Philosophy (PhD), Doctor of Medicine (MD), Doctor of Fine Arts (DFA)

قیمت ترجمه ریز نمرات

درصورتی‌که می‌خواهید از هزینه ترجمه‌های رسمی ریز نمرات اطلاع یابید. لازم به ذکر است تمامی نرخ‌های اعلامی طبق تعرفه کانون مترجمان رسمی بوده که به دارالترجمه رسمی اعلام می‌شود. برای استعلام هزینه ترجمه ریز نمرات به زبان انگلیسی به‌صورت رسمی درصورتی‌که در مقطع دبیرستان و یا پیش‌دانشگاهی باشد به مبلغ 15 هزار تومان و اگر برای دانشگاه باشد به مبلغ 18000 تومان خواهد بود.

ترجمه فوری ریز نمرات با کیفیت تضمین شده از دارالترجمه درسا

اگر می‌خواهید در مدت‌زمان کمتر از 3 روز این خدمات را به همراه تأییدات کامل اخذ نمایید بهتر است در این مورد ابتدا با کارشناسان تیم درسا تماس حاصل نموده و استعلام بگیرید. ما با احترام به حقوق مشتریان و درنظرگرفتن قید زمانی تمام سعی خود را خواهیم کرد تا تأخیر در ترجمه قانونی و رسمی نداشته باشیم. درصورتی‌که نیاز به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارید لطفاً با شماره‌های درج شده در سایت دارالترجمه رسمی درسا تماس حاصل فرمایید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه کارت پایان خدمت
نوشتهٔ بعدی
ترجمه روزنامه رسمی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست