7 نمونه از بهترین کتاب یادگیری زبان عربی از مبتدی تا پیشرفته - دارالترجمه رسمی درسا
7 نمونه از بهترین کتاب یادگیری زبان عربی از مبتدی تا پیشرفته

7 نمونه از بهترین کتاب یادگیری زبان عربی از مبتدی تا پیشرفته

زبان عربی امروزه به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های شاخص جهان بوده که به‌نوعی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل متحد نیز می‌باشد. زبان عربی امروزه با بیش از 480 میلیون گویشوردر جهان محبوبیت بی‌شماری خواهد داشت. حقیقت این است که یادگیری این زبان برای کسانی که زبان مادری آن‌ها مثلاً انگلیسی است خیلی سخت است اما خوشبختانه منابع علمی زیادی برای یادگیری زبان عربی وجود دارند که باعث می‌شود شما عزیزان بتوانید از طریق برخی برنامه‌ها و یا حتی کتاب‌های آموزشی، مهارت یادگیری خود را تقویت نمایید. همچنین شما می‌توانید با یادگیری عربی فرصت شغلی خوبی را با توجه به تخصص خود در خاورمیانه و فراتر از آن پیدا کنید. ما در این مقاله از سایت دارالترجمه درسا بهترین کتاب یادگیری زبان عربی را برای زبان آموزان سطوح مبتدی تا پیشرفته معرفی خواهیم کرد. لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کتاب یادگیری زبان عربی از مبتدی تا پیشرفته

کتاب یادگیری زبان عربی از مبتدی تا پیشرفته

بهترین کتاب عربی برای مبتدیان

اگر می‌خواهید بر الفبای عربی کاملاً تسلط پیدا کنید. بیایید چیزهای بیشتری بیاموزیم. در برخی کتاب‌های زیر شما می‌توانید به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر مهارت یادگیری زبان عربی خود را تقویت بخشید.

1- کتاب عربی Arabic Character Writing For Dummies

این کتاب را بانام کتاب آموزش خط زبان عربی نیز می‌شناسند. این کتاب مناسب کسانی است که می‌خواهند زبان عربی را بفهمند و بنویسند. شما در این کتاب با تکرار و تمرین حروف عربی مواجه می‌شوید و حتی برخی نکات مهم زبان عربی را می‌آموزید. لازم به ذکر است برای این کتاب فیلم‌های آموزشی زیادی نیز موجود است.

2- کتاب عربی Master the Arabic Alphabet, A Handwriting Practice Workbook

حال اگر مفهوم کلی زبان عربی را درک کردید بایستی به دنبال تقویت مهارت نوشتاری این زبان باشید. در این کتاب کلی تمرین عربی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید فضای کافی برای نوشتن حروف عربی و تکرار و تمرین داشته باشید. چیزی که باعث شده در این کتاب شگفت‌انگیز به نظر برسد این است که سبک‌های مختلفی از حروف عربی نگارش شده است. اگر بخواهیم صادقانه بگویم این کتاب فوق‌العاده خواهد بود.

3- کتاب Arabic: The Ultimate Beginners Learning Guide: Master The Fundamentals Of The Arabic Language

در این کتاب شما عزیزان به‌خوبی یاد خواهید گرفت که برای یادگیری عربی از کجا بایستی شروع کنید یا اینکه بر روی چه مواردی بایستی تمرکز کنید تا مهارت شما افزایش یابد. یادگیری زبان عربی از راست به چپ یک الزام است که در این کتاب به زیبایی هرچه‌تمام‌تر این قانون نشان داده خواهد شد. دقت کنید در این کتاب تمرینی وجود ندارد اما می‌توانید برخی نقاط قوت و ضعف را به‌خوبی رفع نمایید.

4- کتاب عربی Arabic Course for English Speaking Students – Madina Islamic University 3 Volumes Set

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از مردم خصوصاً مسلمانان سراسر جهان مایل به یادگیری زبان عربی هستند این است که زبان عربی زبان اسلام و قرآن است. امروزه بسیاری از مسلمانان سراسر جهان ترجیح می‌دهند که زبان عربی کلاسیک را به‌جای زبان محاوره‌ای بیاموزند.

5. کتاب عربی Read and Speak Arabic for Beginners with Audio CD, Second Edition

شما با استفاده از این کتاب تخصصی می‌توانید کلمات و کاراکترهای زبان عربی را درک کنید. شما با یک آموزش و برنامه‌ریزی دقیق از طریق این کتاب می‌توانید گرامر عربی خود را تقویت نمایید. لازم به ذکر است در کنار این کتاب برای کسانی که قصد واقعی در استفاده از آن را دارند یک سی دی آموزشی 55 دقیقه‌ای صوتی به همراه کلمات و عبارات کلیدی زبان عربی ارائه خواهد شد.

6. کتاب Salamaat! Learning Arabic with Ease: Learn the Building Blocks of Modern Standard Arabic

در این کتاب که توسط دکتر Hezi Brosh چاپ‌شده است تکنیک بسیار موفق و ساده‌ای برای یادگیری عربی وجود دارد. افراد انگلیسی‌زبانی که با ساختار کلمات عربی آشنا نیستند بامطالعه این کتاب می‌توانند در مدت‌زمان کوتاهی به زبان عربی صحبت کنند، بنویسند و یا بخوانند. این کتاب منبع مهمی از یادگیری گرامر عربی و عبارات مهم خواهد بود؛ بنابراین می‌توانید بامطالعه آن در مدت کوتاه از ساده‌ترین چیزها ازجمله سلام و احوالپرسی تا کارهای روزمره در زبان عربی قوی شوید.

7. کتاب Learn Arabic in 30 Days

همان‌طور که از نام آن کاملاً مشخص است شما می‌توانید با استفاده از این کتاب زبان عربی را در مدت‌زمان کمی با سریع‌ترین روش یاد بگیرید. عنوان این کتاب با اسم یادگیری زبان عربی در 30 روز بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. این کتاب در حدود 168 صفحه بوده که اصول اولیه زبان عربی را به شما می‌آموزد. این کتاب دارای قانونی خاصی برای یادگیری زبان است که بایستی نه بیشتر و نه کمتر هر بخش از آن را بخوانید. اگر به این قانون پایبند باشید می‌توانید در کمتر از 30 روز زبان خود را تقویت کنید.

نتیجه‌گیری

امیدواریم کتاب مناسبی را در این 7 لیست از بهترین کتاب یادگیری زبان عربی پیداکرده باشید. همه ما می‌دانیم که یادگیری زبان دوم می‌تواند بسیار دشوار باشد؛ اما قویاً معتقدیم ارزشش را دارد. این کتاب‌های عربی به شما کمک می‌کنند تا به اهداف خود برسید و بتوانید پیشرفت سریعی در یادگیری عربی داشته باشید.

نوشتهٔ پیشین
چه کشورهایی در جهان به زبان عربی صحبت می کنند؟
نوشتهٔ بعدی
آشنایی با زبان عربی استاندارد مدرن به همراه تاریخچه آن

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست