10 نمونه از بهترین زبان ها برای کار و تجارت - دارالترجمه رسمی درسا
10 نمونه از بهترین زبان ها برای کار و تجارت

10 نمونه از بهترین زبان ها برای کار و تجارت

بهترین زبان ها برای کار و تجارت چه می‌باشند؟ ازآنجایی‌که برخی از کسب‌وکارها برای موفقیت اقدام به گسترش فعالیت خود در مقیاس بین‌المللی نموده‌اند بایستی به دنبال توانایی ایجاد برقراری ارتباط با مخاطبان بین‌المللی خود در بیش از یک‌زبان باشند. تجربه در عرصه بازاریابی ثابت کرده که صحبت کردن با مخاطبین، مشتریان و یا حتی شرکای تجاری احترام به فرهنگ و کسب و اعتماد آن‌ها خواهد بود. از طرفی تحقیقات زیادی در علوم بازاریابی نشان داده است که حدود 79 درصد از مصرف‌کنندگان و یا مشتریان سایت‌ها ترجیح می‌دهند محصولاتی را خرید کنند که با زبان مادری آن‌ها خواهد بود.

البته اینکه به‌عنوان یک مدیر کسب‌وکار یا متولی این امر چه نوع زبانی را بایستی یاد بگیریم تا بتوانید کسب‌وکار خود را به‌نوعی بین‌المللی کنیم بستگی به این دارد که شما چه کشوری را برای عرضه خدمات خود هدف‌گذاری کرده‌اید. ما در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی درسا 10 نمونه از بهترین زبان ها برای کار و تجارت را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین زبان برای تجارت

بهترین زبان برای تجارت

1. انگلیسی

همه ما می‌دانیم که انگلیسی امروزه به‌عنوان یکی از بهترین زبان ها برای کار و تجارت به‌حساب می‌آید و ازآنجایی‌که به‌عنوان یک‌زبان بین‌المللی شناخته می‌شود در لیست اول 10 نمونه از بهترین زبان‌ها برای کار و تجارت قرار دارد. بد نیست بدانید حدود 1.35 میلیارد نفر در سراسر جهان انگلیسی را به‌عنوان زبان اول و دوم صحبت می‌کنند. از طرفی بسیاری از افراد اقتصاددان و مشهور در جهان از انگلیسی به‌عنوان زبان رسمی خود استفاده می‌کنند. بسیاری از کشورهای پیشرفته ازجمله ایالات‌متحده، انگلیس، استرالیا و نیوزلند با در نظر گرفتن این موضوع و ارتباط مداوم از طریق زبان به دنبال رشد اقتصاد خود هستند؛ بنابراین تسلط به زبان انگلیسی برای صاحبان کسب‌وکار که به دنبال گسترش موفقیت‌های خود در هر نقطه‌ای از این کره خاکی هستند ضروری است.

2. ماندارین

ماندارین به‌عنوان زبان رسمی کشور چین بوده که اکثر مردم چین به این زبان تکلم می‌کنند. البته گویش‌های دیگری در کشور چین وجود دارد اما نرخ گویشور زبان ماندارین بسیار بیشتر است. کشور چین سرشار از فرصت‌های تجاری خواهد بود. به‌طوری امروزه به جرات می‌توان گفت در هر کشوری بسیاری از محصولات چینی بازار را قبضه کرده است. چین در رده دوم اقتصاد جهان قرار دارد بااین‌حال رشد بسیاری در ارقام رتبه‌بندی خود نموده و احتمال دارد در سال‌های آتی به‌عنوان قدرت بلامنازع اقتصاد جهان باشد. یادگیری زبان چینی متناسب بامهارت کسب‌وکار شما می‌تواند خدمات شمارا به دوردست‌ها ببرد و تضمینی برای جذب مشتریان جدید باشد.

3. فرانسوی

طبق آخرین آمار ارائه‌شده در سایت ویکی‌پدیا چیزی حدود 67 میلیون نفر فرانسوی را به‌عنوان زبان اول و رسمی و حدود 203 میلیون نفر این زبان را به‌عنوان زبان دوم صحبت می‌کنند. علاوه بر این شگفت‌انگیز است که بدانید اگر فرانسوی را یاد بگیرید می‌تواند در 29 کشور ازجمله قاره آفریقا به کار و تجارت بپردازید. گستردگی زبان فرانسوی از کشور سوئیس گرفته تا بلژیک و کانادا باعث شده است بسیاری از مدیران کسب‌وکار به فکر ارائه محصولات خود برای فرانسوی‌زبانان باشند.

4. اسپانیایی

بر اساس تخمین رسمی سایت ویکی پیدا بر طبق منبع موثق سایت ine.es کشور اسپانیا چیزی حدود 46 میلیون جمعیت دارد که مردم آن به اسپانیایی صحبت می‌کند اما جالب است بدانید حدود 534 میلیون اسپانیایی در سراسر جهان زندگی می‌کنند. در حوزه تجارت اسپانیا رتبه چندان خوبی ندارد و در حال حاضر رتبه 14 جهان را به خود اختصاص داده است؛ اما به دلیل گستردگی این زبان در کشورهای مختلف یادگیری زبان اسپانیایی می‌تواند در رشد کسب‌وکار شما مؤثر باشد.

5. ژاپنی

طبق آمار رسمی از سایت stat.go.jp کشور ژان با حدود 125 میلیون نفر جمعیت به طرز خارق‌العاده‌ای بهترین کشور ازلحاظ علوم و فناوری در جهان است. درحالی‌که تا به امروزه کشور ژاپن در رتبه سوم اقتصاد جهان قرار دارد. بسیاری از صنایع موفق خودروسازی، نرم‌افزاری، داروسازی و غیره در این کشور فعال هستند. اگر می‌خواهید در صنعت کسب‌وکار خود موفق ظاهر شوید یادگیری زبان ژاپنی می‌تواند امکان برقرار ارتباط با شرکای جدید و مشتریان بالقوه را ایجاد نماید.

6. پرتقالی

زبان پرتغالی در کشور پرتغال به‌عنوان زبان رسمی مردم آن خواهد بود. کشور پرتغال در حال حاضر چیزی حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد اما توسط حدود 234 میلیون نفر در جهان صحبت می‌شود. زبان پرتغالی امروزه به‌عنوان یک از ارزشمندترین زبان‌ها برای کار تجارت است. بد نیست بدانید زبان پرتغالی به‌عنوان زبان رسمی کشورهای چون برزیل، آنگولا، موزامبیک و برخی کشورهای دیگر است. از همین‌جا مشخص می‌شود که با یادگیری زبان پرتغالی می‌توان در کشوری چون برزیل به کسب‌وکار پرداخت. از طرفی می‌تواند با ارائه محصولات به زبان پرتغالی مخاطبان هدفمندی را جذب کرد. امروزه برزیل به‌عنوان بکی از برترین کشورهای اقتصادی جهان پس از استرالیا در رتبه 12 جهان قرار دارد که به‌عنوان قطب مهم اقتصادی در آمریکای لاتین است.

7. آلمانی

آلمان یکی از کشورهای بسیار قدرتمند در اقتصاد اروپا است. کشور آلمان در عرصه کارآفرینی رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است. در فهرست کشورهای اقتصادی جهان در رتبه 4 جهان قرارداد. کشور آلمان امروزه هدف مهاجرت بسیاری از افراد بوده که دارای امتیاز بالایی برای کیفیت زندگی و باز بودن عرصه تجارت خواهد بود. دانستن زبان آلمانی باعث خواهد شد شما تقریباً با حدود 100 میلیون نفر گویشور در سراسر جهان روبرو شوید. مهارت زبان آلمانی در تجارت و کسب‌وکار شما باعث می‌شود در برخی کشورها ازجمله اتریش و سوئیس حرفی برای گفتن داشته باشید.

8. هندی

هند نیز به‌عنوان یکی از کشورهایی است که بیشترین رشد را در اقتصاد تجربه کرده است. امروزه بر طبق آخرین آمار رسمی از سایت ویکی‌پدیا تحت عنوان فهرست کشورها بر پایه تولید ناخالص داخلی کشور هند در رتبه 6 جهان تا به امروز قرار دارد. بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان دفاتر خود را در کشور هند تأسیس کرده‌اند؛ بنابراین زبان هندی ارزش یادگیری را دارد. هند کشوری است که با جمعیت حدود 1 میلیارد و 399 میلیون نفر جمعیت امروزه در رتبه دوم جهان قبل از کشور چین ازلحاظ جمعیت قرارگرفته است. جالب است بدانید در کشور هند هم انگلیسی به‌عنوان زبان رسمی است و هم هندی، بنابراین ارزش تسلط داشتن به این زبان برای رشد کسب‌وکار شما بسیار بالا خواهد بود.

9. روسی

کشور روسیه همواره در تجارت بین‌المللی بزرگ نقش بزرگی داشته است. طبق آمار روسیه تا به امروز در رتبه 11 اقتصاد جهان قرار دارد. روسیه به‌عنوان 8 زبان رایج سراسر جهان شناخته می‌شود. روسی توسط حدود 258 میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می‌شود لذا رشد کسب‌وکار به زبان روسی می‌تواند مخاطبین بی‌شماری نه‌تنها در روسیه بلکه در برخی کشورهای دیگری چون اوکراین پیدا کند.

10. عربی

امروزه زبان عربی با چیزی حدود 580 میلیون گویشور در سراسر جهان مانند چینی، اسپانیایی، انگلیسی و یا هندی محبوبیت بالایی دارد و به‌عنوان پنجمین زبان رایج جهان تلقی می‌شود. این زبان برای افرادی که امید دارند که روابط تجاری بین‌المللی خود را بهبود بخشید زبان خوبی است. اتحادیه کشورهای عربی نیز بانفوذ خود در اقتصاد جهان باعث رشد بسیاری از کسب‌وکارهای پیشرو شده‌اند. به همین دلیل عربی نیز به‌عنوان یکی از بهترین زبان ها برای کار و تجارت جهان رتبه‌بندی خوبی خواهد داشت.

مهم ترین زبان ها برای کسب و کار

مهم ترین زبان ها برای کسب و کار

نتیجه‌گیری

ما سعی کردیم در این مقاله برخی از بهترین زبان ها برای کار و تجارت را به شما معرفی کنیم. به‌طور خلاصه چه بخواهید در سطح بین‌المللی شناخته شوید و یا اینکه بخواهد تجارت خود را در خارج از کشور تأسیس کنید یادگیری و آشنایی بافرهنگ بومی کشورهای مختلف رمز موفقیت شما خواهد بود. فکر می‌کنید چه زبان دیگری می‌تواند به‌عنوان هدف اصلی تجارت و کسب‌وکار شما باشد؟ اگر در مورد زبان دیگری نیز اطلاع دارید ممنون میشم از طریق همین بخش نظرات ارزشمند خود را برای ما ارسال نمایید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی اصطلاحات پزشکی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی ثبت علائم تجاری یا ثبت اختراع

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست