آشنایی با کلمات پرکاربرد زبان کره‌ ای - دارالترجمه رسمی درسا
آشنایی با کلمات پرکاربرد زبان کره ای

آشنایی با کلمات پرکاربرد زبان کره‌ ای

امروزه زبان کره‌ای به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های جهان خصوصاً در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا است. فرهنگ، آداب‌ورسوم مردم کره به حدی گسترش‌یافته که در صنعت فیلم‌سازی و یا حتی موسیقی خود را هویدا کرده است. حتی بسیاری از ما علاوه بر تماشای فیلم‌ها و موسیقی‌های کره‌ای ممکن است از غذاهای کره‌ای نیز لذت ببریم؛ اما آیا همه این موارد در کنار هم ارزش این را ندارد تا به‌نوبه خود بخواهیم علاوه بر آشنایی با فرهنگ کشور کره با زبان کره‌ای نیز آشنا شویم. یادگیری زبان کره‌ای می‌تواند گامی بزرگ برای دانستن فرهنگ غنی مردم کره به‌حساب آید. ازآنجایی‌که امروزه بسیاری از مردم جهان زبان بین‌المللی انگلیسی را آشنا هستند لذا یادگیری زبان کره‌ای می‌تواند دایره لغات شمارا نیز بیشتر کند.

ما در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی درسا شما را با چند نمونه از کلمات پرکاربرد زبان کره‌ ای آشنا خواهیم کرد. درصورتی‌که علاقه‌مند به یادگیری لغات کره ای در این مطلب هستید با ما تا انتها همراه باشید.

یادگیری لغات کره ای

یادگیری لغات کره ای در سفر

10 کلمه کره ای که بایستی با آن آشنا شویم

فرض کنید قصد سفر به کشور کره رادارید. طبیعتاً بایستی برای ارتباط بهتر و بیشتر با مردم این کشور مهم‌ترین کلمات پرکاربرد زبان کره‌ ای Korean language را بشناسید و زبان خود را تقویت کنید. اگر آماده برای یادگیری لغات و عبارات پرکاربرد و اساسی کره‌ای هستید با ما همراه باشید.

  1. 네 (ne) / 예 (ye): بله
  2. 아니오 (a-ni-yo): خیر
  3. 괜찮아요 (gwaen-chan-a-yo): مشکلی نیست یا همان اوکی
  4. 안녕하세요 (an-nyeong-ha-se-yo): سلام
  5. 주세요 (ju-se-yo): لطفا
  6. 감사합니다 (gam-sa-ham-ni-da) / 고마워요 (go-ma-woy-o): متشکرم
  7. 천만에요 (cheon-man-e-yo): خواهش می‌کنم
  8. 실례합니다 (sill-ye-ham-ni-da): ببخشید
  9. 미안합니다 (mi-an-ham-ni-da) / 미안해 (mi-an-he): متأسفم
  10. 안녕히 계세요 (an-nyeoung-hi-gye-se-yo): خداحافظ
آشنایی با زبان کره ای

آشنایی با زبان کره ای

آشنایی مختصر در مورد زبان کره‌ای

جالب است بدانید زبان کره‌ای در کشور کره شمالی، کره جنوبی، چین، ژاپن و حتی کشور روسیه صحبت می‌شود. حتی طبق آمارهای ارائه‌شده این زبان در جوامع بزرگی چون ایالات‌متحده، کشور تایلند، سنگاپور و حتی پاراگوئه صحبت خواهد شد؛ اما بااین‌حال بسیاری از زبان شناسان معتقدند زبان کره‌ای همچنان به‌عنوان یک‌زبان منزوی نسبت به زبان چینی و زبان ژاپنی می‌باشد. زبان شناسان، زبان کره‌ای را ازلحاظ ساختاری به‌عنوان یک‌زبان پیوندی معرفی می‌کنند که از وام‌واژه‌های زبان چینی تأثیر پذیرفته است. واژگان اصیل کره ای در حدود 35 درصد از این زبان را تشکیل خواهند داد درحالی‌که بیش از 60 درصد از وام‌واژه‌های این زبان از چینی نشات گرفته است و 5 درصد باقیمانده نیز معمولاً از زبان‌های دیگر ازجمله انگلیسی خواهد بود.

گویش‌های زبان کره‌ای

همه شما می‌دانید که زبان کره در دو کشور کره شمالی و کره جنوبی صحبت می‌شود. منظور ما زبان کره‌ای مدرن است که به گویش Han معروف است که در سراسر شبه‌جزیره کره غالب است و امروزه به‌طور گسترده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

  • گویش سئول: یک گویش استاندارد برای کشور کره جنوبی است که در مناطقی چون Kyongsang، Chungcheong، Jeju Island و غیره وجود دارد.
  • گویش پیونگ‌یانگ: به‌عنوان یک گویش استاندارد برای کشور کره شمالی است که در مناطقی چون Hamgyong، Pyongan، Hwanghae صحبت خواهد شد.

کلمات و عبارات اصلی در زبان کره‌ای + تلفظ

معمولاً دلایل مختلفی وجود دارد که مردم می‌خواهند تا زبان کره‌ای را یاد بگیرند برخی به خاطر مهاجرت به کشور کره و برخی نیز به دلیل تحصیل در کشور کره و یا برخی نیز از روی علاقه به موسیقی و یا فیلم‌های کره‌ای به دنبال یادگیری زبان کره‌ای خواهند بود؛ اما به هر دلیل که باشد شروع یادگیری این زبان واقعاً ستودنی است؛ بنابراین ما در این مطلب فهرستی از کلمات و عبارات اساسی و اصلی در زبان کره را برای شما آورده‌ایم تا با آن شروعی تازه داشته باشید.

1- 네 (ne)

ترجمه کلمه 네 در زبان کره‌ای به معنی ((بله)) خواهد بود. کاربرد این کلمه نیز در مکان‌های مختلف عمومی ازجمله فرودگاه‌ها، هنگام خرید، صرف غذا و یا حتی در سفر است. شما همچنین می‌توانید از کلمه 예 که به‌عنوان یک کلمه عامیانه برای گفتن بله است استفاده کنید.

2- 아니오 (a-ni-yo)

ترجمه فارسی کلمه 아니오 در زبان کره‌ای به معنا ((خیر)) خواهد بود. گفتن کلمه نه به‌مانند گفتن کلمه بله بسیار مهم است زیرا شما همیشه از این کلمه استفاده نخواهید کرد. همچنین اگر در مورد مسئله‌ای نیز به شک افتاده‌اید و پاسخ درست را نمی‌دانید بهتر است از کلمه 아마도 / Amado استفاده کنید.

3- 괜찮아요 (gwaen-chan-a-yo)

ترجمه متداول این کلمه نیز همان تائید کردن و یا همان OK (مشکلی نیست) خواهد بود. این تنها یک کلمه بوده اما در بسیاری از موقعیت‌ها بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرد.

4. 안녕하세요 (an-nyeong-ha-se-yo)

ترجمه فارسی کلمه 안녕하세요 در زبان کره‌ای به معنی سلام کردن خواهد بود. این کلمه به‌عنوان یکی از رایج‌ترین کلمات در زبان کره‌ای است که ممکن است در هر مکانی آن را با گوش خود بشنوید. مردم کره به دلیل فرهنگ غنی دوست دارند تا از دیگر مردمان با کلمه سلام نیز استقبال کنند که به‌عنوان یک شروع عالی هنگام برقراری ارتباط با مردم کره خواهد بود.

5. 주세요 (ju-se-yo)

ترجمه فارسی کلمه 주세요 نیز به معنی ((لطفاً)) خواهد بود. مردمان کره برای یکدیگر در بیان کلمات احترام زیادی قائل‌اند. به‌گونه‌ای که اگر به کشور کره سفرکرده باشید و یا اقدام به تماشای فیلم کره‌ای نموده‌اید به‌وضوح این موضوع منعکس می‌گردد. به همین دلیل است که کلمه 주세요 به‌عنوان یکی از کلمات پرکاربرد کره‌ای به‌حساب می‌آید. به‌عنوان یک مسافر این مهم است که شما در رستوران‌ها و یا حتی مکان‌های عمومی از این کلمه استفاده نمایید.

6- 감사합니다 (gam-sa-ham-ni-da) یا کلمه 고마워요 (go-ma-woy-o)

هر دو این کلمات به معنی متشکرم خواهد بود؛ اما دو تفاوت کوچک وجود دارد کلمه 감사합니다 بیشتر در مکالمات رسمی مورداستفاده قرار می‌گیرد و کلمه 고마워요 نیز در مکالمات عادی مورداستفاده قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است این مورد نیز به‌عنوان کلمات رایج در مکالمات روزانه استفاده می‌گردد.

7. 천만에요 (cheon-man-e-yo)

اگر از شما در مورد موضوعی به زبان کره‌ای تشکر کردند شما بایستی در پاسخ به آن از کلمه 천만에요 استفاده کنید. ترجمه 천만에요 به معنی ((خواهش می‌کنم)) خواهد بود. این کلمه نیز نشانه ادب و احترام به‌طرف مقابل خواهد بود.

8. 실례합니다 (sill-ye-ham-ni-da)

ترجمه کلمه 실례합니다 به معنی ((ببخشید)) خواهد بود. شما همچنین می‌توانید از کلمه 저기요 نیز استفاده کنید.

9- 미안합니다 (mi-an-ham-ni-da) یا کلمه 미안해 (mi-an-he)

ترجمه هر دو کلمه مذکور به معنی ((متأسفم)) خواهد بود؛ اما تنها تفاوت آن این است که کلمه 미안합니다 در مکالمات رسمی مورداستفاده قرار می‌گیرد اما کلمه 미안해 به‌صورت غیررسمی و عامیانه مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

10. 안녕히 계세요 (an-nyeoung-hi-gye-se-yo)

ترجمه ساده کلمه 안녕히 계세요 در زبان کره‌ای به معنی ((خداحافظ)) است. دانستن اینکه چه زمانی از این کلمه استفاده کنیم بسیار مهم است. به‌خصوص اگر می‌خواهید به‌عنوان یک توریست به کره سفر کنید. این کلمه به‌عنوان یکی از رایج‌ترین عبارات پرکاربرد زبان کره ای در مکالمات روزمره خواهد بود.

نتیجه‌گیری

این 10 کلمه به‌عنوان کلمات پرکاربرد زبان کره‌ ای می‌باشد که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را یاد بگیرید. به‌عنوان یک فردی که برای اولین بار با این کلمات آشنا می‌شوید این عبارات پرکاربرد می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برای افرادی که فارسی‌زبان و یا حتی انگلیسی‌زبان هستند ممکن است یادگیری زبان کره‌ای چندان ساده نباشد خصوصاً زمانی که بخواهیم آن را به‌صورت نوشتاری بنویسیم؛ بنابراین تنها را یادگیری این زبان تمرین زیاد و مطالعه مداوم کلمات است.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه متون رشته ایمنی صنعتی در تمامی زبان ها
نوشتهٔ بعدی
8 نمونه از بهترین دیکشنری آنلاین در سال 2022

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست