ترجمه رسمی پروانه بهره برداری - دارالترجمه رسمی درسا
ترجمه رسمی پروانه بهره برداری

ترجمه رسمی پروانه بهره برداری

ترجمه پروانه بهره برداری به‌عنوان یکی از مدارک رسمی و شغلی بوده که افراد می‌توانند برای اثبات کسب‌وکار خود و فعالیت در یک کشور خارجی برای دریافت ویزا از سفارت کشور مقصد به افسر پرونده ارائه کنند. این مدرک به‌عنوان یک جواز رسمی است که به‌منظور گرفتن انواع تسهیلات دولتی کاربرد بسیاری دارد. واحدهای تولیدی و اقتصادی اعم از حقوقی و یا حقیقی مجاز به اخذ جواز پروانه بهره‌برداری می‌باشند. درصورتی‌که نیاز به ترجمه رسمی پروانه بهره برداری و انواع مدارک شغلی هستید می‌توانید با شماره‌های درج‌شده در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

پروانه بهره برداری چیست؟

پروانه بهره برداری به‌عنوان یک جواز رسمی است که به‌تمامی کسب‌وکارهای فعال در هر صنفی ازجمله صنف کشاورزی، صنف مواد غذایی، حوزه کارآفرینی و هر صنف تولیدی که اقدام به خرید تجهیزات تولیدی و استخدام نیروی انسانی نموده‌اند اعطا می‌شود. اولین مرجع رسمی که اقدام به صدور این جواز رسمی می‌کند وزارت صنعت، معدن و تجارت است. معمولاً تمامی پروانه‌های بهره‌برداری دارای تاریخ اعتبار خواهند بود تا زمانی که توسط آن واحد تولیدی تمدید شود. معمولاً اعتبار اولیه پروانه در تهران یک‌ساله اعطا می‌شود و در صورتی از سمت مرجع بالادستی یا همان وزارت صمت تأیید شوند به‌صورت 3 ساله، 5 ساله و یا دائمی صادر می‌شود. برای اخذ این جواز کافی است از طریق سایت سامانه بهین یاب برای درخواست صدور از طریق وزارت صمت اقدام نماییم.

مراحل اخذ پروانه بهره برداری

مراحل اخذ و صدور پروانه به شرح زیر خواهد بود.

  1. ابتدا در سایت بهین یاب ثبت‌نام خواهیم کرد.
  2. تقاضای خودتان را به‌صورت کامل ثبت کرده و سپس پرسشنامه مربوطه در سایت سامانه را تکمیل می‌کنیم.
  3. منتظر بررسی توسط سازمان خواهیم بود.
  4. پس از بررسی و تأیید اولیه در سامانه کارشناس بازرسی از واحد تولید به محل اعزام تا جهت بازدید حضوری اطلاعات ثبتی را با واحد تولیدی منطبق کند. در صورت انطباق اولیه با طرح ارائه‌شده برای استعلام نهایی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
  5. پس از استعلام نهایی پروانه شما صادر خواهد شد.

ترجمه رسمی پروانه بهره برداری در دارالترجمه درسا

لازم به ذکر است در دارالترجمه رسمی درسا تمامی مدارک اعم از مدارک شغلی، هویتی و تحصیلی توسط مترجم رسمی ترجمه‌شده و به همراه تاییدات کامل دادگستری و وزارت امور خارجه ارائه می‌شود. پروانه بهره‌برداری نیز به‌عنوان یکی از مدارک رسمی است که واحدهای تولیدی برای انجام اموری چون اخذ جواز تولید در کشورهای خارجی و یا برای دریافت انواع تسهیلات به نرخ دولتی اقدام به دریافت و همچنین ترجمه آن خواهند کرد. لازم به ذکر است برای ارائه ترجمه به سفارت معمولاً در کنار این مدارک برخی مدارک شغلی دیگری چون فیش حقوقی، لیست بیمه، فیش‌های مالیاتی و غیره قابل‌ارائه خواهد بود.

افرادی که اقدام به دریافت پروانه بهره‌برداری می‌کنند معمولاً به‌عنوان یک واحد تولیدی و اقتصادی شناخته‌شده که می‌توانند از برخی امتیازات ذیل بهره‌مند گردند:

معافیت از مالیات

  • معافیت از پرداخت حق بیمه پرسنل جدید
  • جواز شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی
  • پرداخت آب، برق، گاز و تلفن به نرخ دولتی
  • ارائه وام و تسهیلات بانکی با نرخ سود بسیار پایین
  • دریافت مواد خام نفتی از پالایشگاه‌ها به نرخ دولتی برای واحدهای تولیدی پلاستیک و کارآفرینی
  • دریافت انواع نشان استاندارد

لازم به ذکر است همان‌طور که در بالای همین مطلب ذکر شد افرادی که اقدام به دریافت و ثبت‌نام برای پروانه از طریق سایت بهین یاب نموده‌اند پس از صدور می‌توانند به‌عنوان یکی از معتبرترین مدارک شغلی آن را ترجمه معتبر و رسمی نمایند.

هزینه ترجمه رسمی پروانه بهره برداری

قیمت ترجمه‌های رسمی در یک دارالترجمه بایستی دقیقاً بر اساس نرخ مصوب کانون مترجمان رسمی باشد. هزینه ترجمه پروانه بهره‌برداری به انگلیسی و به‌صورت رسمی باقیمت 96000 تومان خواهد بود. لازم به ذکر است در صورت لزوم به تاییدات کامل دادگستری و وزارت امور خارجه این نرخ متفاوت می‌باشد. برای انجام ترجمه نیز نیاز به ارائه اصل مدارک خواهد بود.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه مقاله گرجی
نوشتهٔ بعدی
ترجمه کتاب انگلیسی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست