راهنمای دریافت ریز نمرات دبیرستان در سال جدید - دارالترجمه رسمی درسا
راهنمای دریافت ریز نمرات دبیرستان در سال جدید

راهنمای دریافت ریز نمرات دبیرستان در سال جدید

اگر برای اولین بار قصد دریافت ریزنمرات دبیرستان و یا ریزنمرات دیپلم را دارید مطمئناً به دنبال یک راهنمای کامل تصویری می‌باشید تا بتوانید به‌سادگی اقدام به دریافت ریز نمرات نمایید. ما در این مطلب از سایت دارالترجمه رسمی درسا به شما یاد خواهیم داد که چگونه ریز نمرات دبیرستان و یا پیش‌دانشگاهی را بگیرید؟

دریافت کد سوابق تحصیلی

اخیراً طبق اطلاعیه مربوط به سایت سازمان سنجش کشور که متولی برگزاری کنکور سراسری می‌باشد مشخص‌شده است که داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور می‌باشند می‌توانند برای ارائه کد سوابق تحصیلی دبیرستان و یا کد سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی خود رتبه خود را در کنکور بهبود داده و دانشگاه خوبی پذیرفته شوند. بنابراین تأثیر مثبت رتبه پذیرش دانشجو در دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی شما در دیپلم و یا پیش‌دانشگاهی خواهد بود.

دریافت کد سوابق تحصیلی هم برای ثبت‌نام در کنکور کاربرد دارد و هم اینکه اگر افراد قصد پذیرش در یک دانشگاه خارجی را داشته باشند می‌توانند از این کد استفاده نمایند.

راهنمای تصویری دریافت کد سوابق تحصیلی دبیرستان و یا پیش‌دانشگاهی

یکی از سایت‌های مرجع که می‌توانید از طریق آن اقدام به دریافت ریزنمرات تحصیلی دبیرستان و یا پیش‌دانشگاهی نمایید سایت دریافت کد سوابق تحصیلی دیپ کد یا dipcode.medu.ir خواهد بود. برای مثال فرض کنید به‌عنوان یک داوطلب کنکور قصد شرکت در آزمون را دارید لذا هنگام ثبت‌نام در کنکور به دلیل اینکه ریزنمرات تحصیلی شما درنتیجه کنکور تأثیر مثبتی دارد بایستی کد سوابق را به سازمان سنجش ارائه کنید.

کد سوابق تحصیلی معمولاً شامل یک کد 17 رقمی است که توسط این سایت به داوطلب ارائه می‌شود.

دقت کنید برای دریافت ریزنمرات دیپلم و ریزنمرات پیش‌دانشگاهی هرکدام بایستی به‌صورت جداگانه در این سایت درخواست دهید. نحوه درخواست نیز به شرح زیر خواهد بود.

درخواست کد سوابق تحصیلی مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی

درخواست کد سوابق تحصیلی مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی

مراحل درخواست کد سوابق تحصیلی مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی در سال 1401

  • کافی است ابتدا وارد سایت dipcode.medu.ir شوید.
  • اگر در سایت ثبت‌نام نکرده‌اید بایستی بر اساس مشخصات خود اعم از کد ملی و یک شماره تلفن ثبت‌نام نمایید تا رمز عبور را دریافت نمایید.
  • پس از دریافت رمز عبور برای ورود به سامانه از طریق دکمه ورود به سامانه کد سوابق تحصیلی به‌عنوان کاربر مورد تأیید واردشده و با ثبت نظام آموزشی و کد دانش آموزش می‌توانید کارنامه خود و همچنین کد سوابق تحصیلی را مشاهده نمایید.
  • دقت کنید برای گرفتن سابقه تحصیلی دیپلم و پیش‌دانشگاهی شما بایستی در 2 مرحله اطلاعات خود را وارد نمایید.
  • تمامی داوطلبان عزیزی که قصد شرکت در کنکور را دارند برای دریافت کد سوابق تحصیلی خود حتماً بایستی کد منطقه دریافت مدرک تحصیلی را در اختیار داشته باشند. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت دقیق کد منطقه خود از طریق سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

راهنمای درخواست تأییدیه تحصیلی برای دارالترجمه رسمی

یکی دیگر از کاربردهای دریافت ریز نمرات دبیرستان زمانی است که شما قصد پذیرش از یک دانشگاه خارجی رادارید لذا لازمه دریافت اپلای دانشگاه خارجی ارائه مدرک ریزنمرات تحصیلی شما خواهد بود. اولین اقدامی که بایستی بر روی ریزنمرات تحصیلی انجام دهید ترجمه رسمی آن می‌باشد که توسط دفتر ترجمه رسمی و مترجم قسم‌خورده به همراه سایر مدارک انجام می‌گردد. لازم به ذکر است ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی در دارالترجمه رسمی درسا به‌تمامی زبان‌های رسمی و شاخص ازجمله انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسوی و غیره انجام خواهد شد.

بیشتر بدانید: در این بخش اگر بدنبال یادگیری راهنمای تصویری اخذ تأییدیه تحصیلی هستید به لینک مورد نظر مراجعه نمایید.

نتیجه‌گیری

به‌صورت کلی دریافت ریز نمرات دبیرستان و یا پیش دانشگاهی کاربردهای فراوانی دارد ازجمله برای درخواست اپلای از دانشگاهی خارجی در مقطع لیسانس، ارائه سوابق به یک سازمان برای استخدام و همچنین تأثیر مستقیم در رتبه کنکور داوطلبان. گرفتن سوابق تحصیلی از سایت dipcode.medu.ir قابل انجام خواهد بود. همچنین اگر بخواهید تأییدیه تحصیلی خود را نیز به‌صورت آنلاین درخواست کنید می‌توانید به‌راحتی از طریق سایت emt.medu.ir اقدام نمایید.

شما زمانی که بخواهید ریزنمرات خود را ترجمه نمایید بایستی از طریق emt.medu.ir اقدام نمایید و به‌نوعی استعلام مدارک خود را دریافت کنید؛ اما زمانی که بخواهید مثلاً در کنکور شرکت کنید بایستی از طریق سامانه dipcode.medu.ir کار خود را انجام دهید.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه ناتی چیست و برای چه منظور استفاده می شود؟
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رمان در تمامی زبان ها

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست