ترجمه تخصصی متون شیمی در تمامی گرایش ها و زبان ها - دارالترجمه رسمی درسا
ترجمه تخصصی متون شیمی در تمامی گرایش ها و زبان ها

ترجمه تخصصی متون شیمی در تمامی گرایش ها و زبان ها

شیمی به‌عنوان علومی است که به‌صورت کلی به بررسی خواص، ترکیب و ساختار مواد می‌پردازد. هر ماده ای که در طبیعت به‌صورت طبیعی و یا ساخته دست بشر به‌صورت مصنوعی تولید می‌شود از یک یا چند نوع اتم تشکیل‌شده که در اصطلاح به آن عناصر می‌گویند. علوم مربوط به شیمی به مطالعه بیشتر در مورد خواص عناصر و اتم‌ها و همچنین قوانین حاکم بر آن‌ها می‌پردازد. ما در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی درسا به‌صورت ساده و کاملاً روان شمارا با رشته شیمی و خدمات ترجمه تخصصی متون شیمی آشنا خواهیم کرد.

آشنایی مختصر با رشته تخصصی شیمی

احتمالاً همه ما به‌صورت مختصر با تعریف علم شیمی آشنا بوده‌ایم اما اگر بخواهیم به‌صورت خلاصه مروری بر تعریف رشته تخصصی شیمی کنیم بد نیست بدانید علم شیمی به‌صورت کلی به مطالعه تخصصی انواع مواد پیرامون محیط طبیعی می‌پردازد. علم شیمی به مطالعه ساختار یک ماده از مولکول و پیوندهای آن گرفته تا اتم‌ها که به‌عنوان اصلی‌ترین ساختار مواد می‌باشند می‌پردازد. امروزه رشته تخصصی شیمی در دانشگاه‌های معتبر جهان تدریس می‌شود و از طرفی بسیاری از کتاب‌های تخصصی و مقالات علمی مختلف در حوزه‌ها و گرایش‌های تخصصی این رشته توسط شیمیدانان و متخصصان این حوزه به زبان‌های مختلف منتشر خواهد شد.

رشته تخصصی شیمی از دو بخش تشکیل‌شده است یکی علم شیمی و دیگری صنایع شیمایی. علم شیمی خود به‌عنوان یک زیربنای تخصصی در علوم مختلفی چون بیولوژی، بیوتکنولوژی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته‌های متعدد است و اما صنایع شیمی نیز منظور صنایعی است که به بررسی واکنش‌های شیمیایی می‌پردازد که با خواص اولیه مواد متفاوت است مانند رشته‌های تخصصی چون صنایع غذایی، دارو، صنایع پتروشیمی، بهداشتی و آرایشی و یا حتی صنایع تولید مواد پلاستیکی.

ترجمه متون شیمی

ترجمه انواع متون شیمی در تمامی گرایش‌های تخصصی دانشگاهی

ترجمه متون شیمی در تمامی گرایش‌ها

ترجمه رشته شیمی بایستی توسط مترجم این رشته انجام شود. لازم به ذکر است ترجمه انواع متون این رشته در تمامی گرایش‌های تخصصی و در تمامی مقاطع دانشگاهی ازجمله کارشناسی شیمی، کارشناسی ارشد شیمی و دکتری شیمی انجام می‌شود. برای مثال به‌صورت کلی گرایش‌های مقاطع دانشگاهی به شرح زیر خواهد بود که توسط مترجم تخصصی انجام خواهد شد.

ترجمه گرایش شیمی مقطع کارشناسی

  • شیمی محض
  • شیمی کاربری
  • دبیری شیمی

ترجمه گرایش شیمی مقطع کارشناسی ارشد

در مقطع فوق‌لیسانس نیز این رشته دانشگاهی دارای گرایش‌های متنوعی است که شامل مواد ذیل خواهد بود.

  • شیمی پلیمر
  • دارویی
  • شیمی تجزیه
  • شیمی دریا
  • شیمی‌فیزیک
  • شیمی آلی
  • شیمی کاربردی
  • نانو شیمی

و برخی گرایش‌های دیگر بوده که در بسیاری از دانشگاه‌های کشور نیز تدریس می‌شود.

ترجمه گرایش‌های رشته شیمی در مقطع دکتری

در مقطع دکتری شیمی نیز ما قادریم با استفاده از مترجم تخصصی گرایش‌های این مقطع را ترجمه نماییم یک که شامل برخی گرایش‌هایی چون فیتو شیمی، شیمی‌فیزیک، شیمی گرایش تجزیه، شیمی کاربردی، شیمی دارویی و غیره خواهد بود.

ترجمه مقالات شیمی

ترجمه مقالات رشته شیمی به‌تمامی زبان‌ها

ترجمه مقالات رشته شیمی به‌تمامی زبان‌ها

درصورتی‌که به‌عنوان محقق و یا دانشجو به دنبال ترجمه مقالات انگلیسی رشته شیمی به زبان فارسی و یا بالعکس و یا سایر زبان‌ها می‌باشید، لازم به ذکر است این خدمات در دپارتمان تخصصی درسا توسط مترجم این رشته انجام خواهد شد. لازم است بدانید مترجمان ما تجربه زیادی درزمینهٔ ترجمه مقالات ISI شیمی از ژورنال‌های تخصصی این رشته را داشته که باکیفیت تضمین‌شده ارائه خواهد شد.

ترجمه انواع مقالات شیمی از ژورنال‌هایی چون الزویر با نام Journal of Biological Chemistry و سایت pubs.rsc.org که به‌صورت دوهفته‌نامه منتشر می‌شود و جدیدترین مقالات و گزارش علمی در رابطه با علم شیمی به همراه برخی ژورنال دیگر انجام خواهد شد.

ترجمه انواع کتاب‌های شیمی

درصورتی‌که به دنبال ترجمه برترین کتاب‌های لاتین رشته تخصصی شیمی به فارسی می‌باشید لازم به ذکر است ما این خدمات را توسط مترجم نخبه این رشته انجام می‌دهیم. شما عزیزان می‌توانید کتاب شیمی موردنظر خود را برای مترجمان تخصصی ما ارسال نموده تا باکیفیت تضمین‌شده فصل‌به‌فصل ترجمه حرفه‌ای گردد. مترجمان تخصصی رشته شیمی دارای مهارت‌هایی چون تسلط کامل به زبان مبدأ و مقصد، تخصص کامل به فنون ترجمه، آشنایی کامل با چالش‌های ترجمه، تسلط بر لغات و اصطلاحات پرکاربرد رشته شیمی و متعدد بودن به پروژه مذکور خواهند بود.

ترجمه رشته شیمی به زبان‌های مختلف

همان‌طور که می‌دانید رشته شیمی به دلیل اهمیت بالایی که دارد در تمامی دانشگاه‌های معتبر جهان تدریس می‌شود. از طرفی هرساله بسیاری از منابع علمی به‌روز در این رشته به زبان‌های مختلفی چون انگلیسی؛ آلمانی؛ عربی، روسی، چینی و غیره منتشر می‌شود. به همین دلیل گروه درسا این امکان را دارد تا با استفاده از مترجمان نخبه انواع متون تخصصی دانشگاه‌هایی را از معتبرترین ژورنال‌های جهان از زبان مبدأ به زبان مقصد ترجمه کند. ترجمه شیمی به زبان‌های مختلف به زبان‌های زیر خواهد بود.

ترجمه متون شیمی از انگلیسی به فارسی

بیشترین گستردگی موضوعات علمی و تخصصی و مقالات پژوهشی در سایت‌های ژورنال، متون انگلیسی خواهد بود؛ بنابراین انواع مقالات و کتاب‌های تخصصی و همچنین پایان‌نامه‌ها از انگلیسی به فارسی ترجمه می‌شوند. لازم به ذکر است ترجمه انگلیسی به فارسی رشته شیمی در دپارتمان دارالترجمه انگلیسی درسا توسط مترجمان هم رشته انجام می‌شود.

ترجمه متون شیمی از آلمانی به فارسی

در زبان آلمانی نیز بسیار از متون تخصصی دانشگاهی و رشته‌های تخصصی منتشر می‌شود. زبان آلمانی منابع غنی از علوم مختلف را دربردارد. رشته شیمی در آلمان نیز بازار کار فوق‌العاده‌ای خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان، علاقه‌مند به تحصیل در رشته شیمی در کشور آلمان می‌باشند. بیشتر دانشگاه‌های معتبر آلمان ازجمله دانشگاه مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ، دانشگاه Freiburg و غیره اقدام به تدریس رشته شیمی می‌کنند. به همین دلیل ترجمه متون تخصصی این رشته از زبان آلمانی به فارسی و یا بالعکس ترجمه فارسی به آلمانی در دارالترجمه آلمانی انجام می‌شود. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی ازجمله آلمان رادارند بایستی برخی مدارک تحصیلی و هویتی خود را به‌صورت رسمی ترجمه نمایند.

ترجمه متون شیمی از عربی به فارسی

در برخی کشورهای عربی ازجمله امارات و کویت رشته مهندسی شیمی اولویت بسیار بالایی دارد. کویت و امارات دو کشور عربی بوده که اقتصاد جهانی رو به رشد با توجه صنعت نفت و گاز دارد. لذا بسیاری از مهندسین که قصد تحصیل در دانشگاه‌های معتبر امارات و کویت رادارند می‌تواند در صنعت نفت و پتروشیمی مشغول به کار شوند. محققان عزیزی که قصد ترجمه عربی به فارسی انواع متون دانشگاهی در رشته‌های مختلف ازجمله این رشته رادارند می‌توانند با خیال آسوده متون خود را به مترجمان بومی و عرب‌زبان درسا واگذار نمایند.

ترجمه متون شیمی از روسی به فارسی

کشور روسیه نیز مانند سایر کشورهای پیشرفته در جهان هرساله پذیرای دانشجویان زیادی در رشته‌های مختلف دانشگاهی ازجمله رشته مهندسی شیمی خواهد بود. بسیاری از مراکز تحقیقات پیشرفته در روسیه نیازمند محققان این رشته بوده و به همین دلیل تحصیل در رشته شیمی در کشور روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است. تحصیل مهندسی شیمی در روسیه در دانشگاه‌های زیادی ازجمله دانشگاه ملی فنی نفت اوفا، موسسه فناوری دولتی سن‌پترزبورگ، دانشگاه ملی تحقیقات فنی تامسک، دانشگاه ملی لومونسف مسکو و غیره انجام می‌شود. از طرفی بسیاری از متون تخصصی این رشته نیازمند ترجمه روسی به فارسی و یا بالعکس می‌باشد. لازم به ذکر است این خدمات توسط مترجم روسی در رشته شیمی انجام خواهد شد.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه تخصصی رشته داروسازی در کلیه گرایش ها
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی مدارک برای اخذ انواع ویزای کانادا

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست