6 نمونه از بهترین نرم افزار های ترجمه رایگان - دارالترجمه رسمی درسا
بهترین نرم افزار های ترجمه

6 نمونه از بهترین نرم افزار های ترجمه رایگان

اگر قصد ترجمه رایگان دارید مسلماً برای یک‌بار هم که شده سراغ انواع نرم‌افزارهای ترجمه خواهید رفت. هرچند در بیشتر موارد ترجمه‌های حرفه‌ای توسط مترجمان انسانی بهترین انتخاب است اما گاهی اوقات افراد نیاز دارند تا متون خود را توسط یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ترجمه به زبان هدف برگردان نمایند. امروزه در عرصه فناوری نرم‌افزارهای ترجمه به‌عنوان ماشین هوشمند قادرند در ترجمه برخی لغات تخصصی و وام‌واژه‌ها هم کمک زیادی کنند. امروز ما قصد داریم در این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی درسا به معرفی 6 نمونه از بهترین نرم‌افزارهای ترجمه رایگان بپردازیم. درصورتی‌که علاقه‌مند به استفاده از این نرم افزار های ترجمه رادارید با ما همراه باشید.

معرفی انواع نرم افزارهای ترجمه

به‌صورت کلی به دلیل محبوبیت صنعت ترجمه بسیاری از نرم‌افزارها هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت آفلاین اقدام به ترجمه رایگان متون نموده و قادرند در کسری از ثانیه متن موردنظر را به زبان مقصد ترجمه نمایند. برنامه نویسان نرم‌افزارهای ترجمه زیادی را منتشر ساخته که در حالت کلی به‌صورت ذیل معرفی می‌شود.

  • نرم‌افزار ترجمه فیلم و زیرنویس
  • نرم‌افزار ترجمه صوتی
  • نرم‌افزارهای ترجمه عکس

و بسیاری نرم‌افزارهای دیگر از جمله نرم افزار های مخصوص ترجمه سایت که کاربردهای مختلفی دارند انشالله ما در یک پست جداگانه به معرفی تک‌تک آن‌ها خواهیم پرداخت؛ اما در اینجا ما صرفاً برخی از بهترین نرم افزار های ترجمه را معرفی می‌کنیم.

نرم افزار ترجمه گوگل

1. Google Translate

نرم افزار ترجمه گوگل یا همان گوگل ترنسلیت به‌عنوان یکی از مشهورترین برنامه نرم‌افزاری ترجمه زبان به‌صورت رایگان در جهان شناخته می‌شود. لازم به ذکر است Google Translate امروزه در سایر محصولات شرکت گوگل ازجمله مرورگر کروم و حتی سیستم‌عامل اندروید ادغام‌شده است. لازم به ذکر است نرم‌افزار ترجمه گوگل امروزه بیش از 109 زبان مختلف جهان را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید هر متن و یا هر آدرس صفحه‌ای از سایت را داخل برنامه گوگل ترنسلیت کپی نمایید و هم‌زمان ترجمه‌های حرفه‌ای را دریافت کنید.

یکی از شاخصه‌های استفاده از این نرم‌افزار حالت آفلاین می‌باشد. به این صورت که اگر در یک زمان مشخصی امکان دسترسی به اینترنت را نداشتید می‌توانید از قبل بسته‌های آماده زبان را دانلود کرده و به‌صورت خودکار نصب نمایید. به‌صورت کلی ترجمه گوگل دارای امکانات مختلفی چون ترجمه بر اساس TYPE، TALK، SNAP یا همان عکس گرفتن، SEE یا همان ترجمه با دوربین گوگل، WRITE یا همان نوشتن با انگشت و حتی TRANSCRIBE ترجمه هم‌زمان شخصی خواهد بود.

نرم افزار ترجمه بینگ

2. Bing Translator

نرم‌افزار ترجمه Bing Translator امروزه به‌عنوان یکی از بهترین نرم افزار های ترجمه بوده که بیشتر در تلفن‌های همراه ویندوزی کاربرد دارد. نرم‌افزار ترجمه بینگ همان‌طور که از نام آن مشخص است مربوط به محصول شرکت مایکروسافت بوده و دارای یک وجه تمایز نسبت به نرم‌افزارهای دیگر خواهد بود.

یکی از شاخصه تمایز با نرم‌افزارهای دیگر رایگان بودن بخش توسعه نرم‌افزار با استفاده از API می‌باشد. مترجم بینگ با چندین زبان تحت پوشش باقابلیت تشخیص خودکار و هوشمند متون می‌تواند انواع اسناد و صفحات وب آپلود شده را به‌صورت همزمان ترجمه نماید. یکی دیگر از شاخصه‌های نرم‌افزار ترجمه بینگ استفاده از سیستم تشخیص متن و OCR خواهد بود که به شما این امکان را می‌دهد آن را بر روی کاراکترهای نامفهوم گرفته و هم‌زمان بر روی صفحه‌نمایش خود ترجمه را دریافت نمایید. اکثر کاربران ویندوز فون این قابلیت را تحسین می‌کنند.

3. Linguee

نرم‌افزار ترجمه Linguee بیشتر از اینکه صرفاً یک سرویس ترجمه باشد به‌عنوان یک موتور جستجو و فرهنگ لغت خواهد بود. البته منظور ما از موتور جستجو این نیست که بتواند صفحات وب و اسناد را ترجمه کند. منظور این است که می‌توانید از طریق موتور هوشمند آن کلمات نامفهوم زبانی را تایپ کنید تا معنای آن‌ها را به‌درستی مشاهده نمایید.

این برنامه متأسفانه قابلیت گفتاری ندارد بنابراین نمی‌توان از آن برای ترجمه سریع برخی کلمات و عبارت در پست‌های سایت، ایمیل‌ها و یا متون شبکه‌های اجتماعی ازجمله فیس‌بوک استفاده کرد. استفاده از Linguee بسیار برای کسانی مناسب است که مانند مترجمان دانش زبانی رادارند و می‌خواهند برخی لغات تخصصی را خودشان ترجمه کنند و یا حتی زبان‌آموزانی که می‌خواهند مانند یک دیکشنری آنلاین کلمات و عبارات را درزمینهٔ های واقعی درک کنند؛ بنابراین اگر به یک فرهنگ لغت واقعی برای ترجمه های تخصصی متون و بسیار غنی نیاز دارید، Linguee بهترین است.

4. WordLens

نرم‌افزار WordLens توسط شرکت آمریکایی خصوصی Quest Visual توسعه یافت و بعدها توسط شرکت گوگل خریداری شود. نرم‌افزار WordLens در سال 2010 آن‌چنان محبوبیت خود را افزایش داد که ترجمه‌های مبتنی بر دوربین تلفن همراه اساس کار آن بود. اساس کار این برنامه به‌گونه‌ای بود که زمانی که دوربین تلفن همراه خود را بر روی یک نوشته و یا هر متنی قرار می‌دهید آن را به زبان مادری شما ترجمه می‌کند.

این امکان در آن زمان باعث شد بسیاری از افراد محو این قابلیت شوند و برای ترجمه انواع تابلوهای خیابان بسیار مفید بود. از زمانی که این برنامه توسط گوگل خریداری شد امکانات نرم‌افزار WordLens کاملاً رایگان شد به‌گونه‌ای که هر شخصی هم در پلتفرم Android، iOs و Google Glass قابلیت دانلود و استفاده را داشت. متأسفانه این امکان تنها برای 27 زبان مورداستفاده خواهد بود؛ اما یکی از شاخصه‌های فوق‌العاده آن این است که به‌صورت کاملاً آفلاین نیز قابل‌استفاده خواهد بود.

5. Babylon Translator

Babylon Translator نیز به‌عنوان یکی دیگر از ابزارهای ترجمه و فرهنگ لغت در سطح بین‌المللی شناخته خواهد شد. این نرم‌افزار هزاران واژه و کلمات تخصصی را درداده خود ذخیره دارد. لازم به ذکر است یکی از پر سابقه ترین نرم‌افزارهای ترجمه حال حاضر با حدود 20 سال تجربه همچنان در بازار فعال بود و خود را با چالش‌های بسیار هماهنگ ساخته است. یکی از مشخصه‌های مهم نرم‌افزار ترجمه بابیلون این است که قادر است فایل‌های آفیس را ترجمه کرده و درعین‌حال به انواع فرمت‌های استاندارد آفیس ذخیره شود. این بدان معنی است که شما دیگر مجبور نیستید حین کار با نرم‌افزار آفیس متن را کپی کرده و داخل برنامه ترجمه کنید. در حال حاضر بر روی تمامی سیستم‌عامل‌ها ازجمله ویندوز، آیفون، اندروید و همچنین مک قابل‌استفاده است.

6. Reverso Translation

Reverso Translation نیز به‌عنوان یکی دیگر از نرم‌افزارهای شگفت‌انگیز لیست ما خواهد بود. در حال حاضر طبق آمار ارائه‌شده از شرکت توسعه‌دهنده این نرم‌افزار حدود 6 میلیون نفر در سراسر جهان از نرم‌افزار Reverso استفاده می‌کنند. شما به‌راحتی می‌توانید برخی متون و عبارات را به زبان‌های مختلفی ازجمله فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه نمایید.

یکی از شاخصه‌های مهم ترجمه با استفاده از این نرم‌افزار، ترجمه های معتبر و تخصصی متون اشتراک‌گذاری شده توسط سایت‌هایی چون توییتر، فیس‌بوک و همچنین متون داخل ایمیل خواهد بود. لازم به ذکر است شما می‌تواند آن را در پلتفرم‌های مختلفی چون ویندوز، اندروید و iOS استفاده نمایید.

درصورتی‌که نرم‌افزارهای محبوب‌تری را می‌شناسید که در لیست بهترین نرم افزار های ترجمه ذکرشده نبود لطفاً برای استفاده سایر کاربران آن‌ها را از بخش نظرات سایت دارالترجمه رسمی درسا منتشر کنید تا دیگران نیز از امکانات ویژه آن‌ها استفاده نمایند. از اینکه وقت ارزشمند خود را برای مطالعه این مطلب صرف نمودید بسیار سپاسگذاریم.

نوشتهٔ پیشین
ترجمه رسمی گواهی عدم خسارت خودرو به همراه هزینه ها
نوشتهٔ بعدی
ترجمه رسمی برگه جلب یا احضاریه به همراه قیمت

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست